Rabu, 23 Jun 2021

Crystal Hill Hotel - Hotel Seram Di Kundasang Sabah.

Hi assalamualaikum, hari ni aku nak cerita sikit pengalaman aku isteri dan anak  ketika hendak menginap di satu hotel yang berada di Kundasang Sabah.

Alkisahnya macam ni, sebelum covid 19 dan segala jenis PKP aku bercadang untuk bercuti dan jalan jalan di Kundasang. Memang agak lama juga kami tidak bercuti dan kami membuat keputusan untuk ke Kundasang.

Muka patung panda yang tak seberapa nak panda, mata dia pun nampak seram.

Seperti biasa jika bercuti aku akan melakukan tempahan hotel melalui Agoda. Disebabkan gambar view yang cantik dan harga hotel yang murah..tampa berfikir panjang aku terus booking Crystal Hotel.

Dipendekkan cerita perjalan kami ke Kundasang bermula. Awal awal aku dah rasa something. Jalan menuju ke hotel ni dah la terok, bukit dia pacak tinggi mencanak dan tak berturap. Sampai sampai je kat kat receptionist dia pun pelik, tak teratur dan sunyi gila. Daftar kat bawah dan hotel dia kat atas lagi. Kena naik kereta pulak untuk ke bilik hotel.

Kat atas suasana makin sunyi dengan pokok pine hampir menutupi area kawasan hotel. Seram weyy..tak dengar apa apa kecuali bunyi pokok ditiup angin.

Kemudian kitaorang angkat bag bag baju dan bakul anak aku. Masuk je dalam bilik aku dan isteri saling berpandangan. Seram dia lain macam. Dinding dan perabut lama dan nampak macam lama sangat tak diduduki orang. Siling dia tak semua tertutup, tingkap kotor dan kipas siling berbunyi masa berputar.

Semua keadaan bilik tu macam tak kena...dah la air tandas dia tak kuat. Nak berak kencing pun rasa tak selesa.

View yang lawa daripada receptionist Crystal Hotel

Aku dan isteri duduk atas katil lusuh tak bersuara, degan anak kecil lagi sorang. Aku terus call (guna hand phone sendiri sebab bilik tak de phone) receptionist mintak nak check out. Aku bagi tau dia hotel dan bilik korang seram, kami tak bolah nak duduk keadaan macam ni hahaha.

Duit memang burned la..aku tak kesah dah pasal duit. Yang penting tak nak duduk hotel seram. Macam macam aku bayangkan keadaan waktu malam duduk kat bilik seseram itu.
Apa yang aku buat, aku cari lah kat Agoda hotel hotel yang masi kosong. Mujurlah dapat hotel kat tepi jalan besar. View tak seberapa lawa pun ok la. Janji rasa keseraman itu dah tak da haha

Pengajaran dia..korang fikir la sendiri hahaha.

Bergambar kat area Taman Kinabalu

Tiada ulasan:

Babab.net