Isnin, 1 April 2013

Suku Tahun Pertama: Selamat Maju Jaya..eh!!

Cepat je masa berlalu kan..tup tup masuk bulan April dah.. tak sedar betul, macam baru je beberapa minggu lepas kita menyambut tahun baru.. kejap lagi bulan puasa pulak..ce korang kira.. rasanya dah tak sampai seratus hari dah kot bulan Ramadhan akan menemui kita.. InshaAllah jika dipanjangkan umur kita akan berpuasa lagi oyehh!.. eh macam dah nak raya pulaks hahaha..

Apa perubahan aku suku tahun pertama ni? Ada satu benda penting dalam kerjaya aku yang berubah..aku kini berada di bahagian operation.. sebelum ni aku duduk di bahagian management.. hari tu bidang kerja aku ada kaitan dengan study aku masa kat uni..agriculture, sekarang ni lari jauh tersasar dah bidang warehousing...

Kalau korang perasan sebelum ni aku banyak berjalan kan..sekarang ni da tak de dah.. hari tu aku banyak pegi farm, buat audit good agricultural practises (GAP)..aku berjalan daripada selatan sampai ke Cameron Highlands dan banyak tempat lagi, kebanyakannya adalah sebab urusan kerja..cuma sambil sambil je aku singgah kat beberapa tempat setelah urusan kerja selesai..

Dan sekarang aku di bahagian operation ni kerja kat satu tempat je la, tak jalan jalan pegi mana.. kerja masa tak menentu, kadang aku masuk kerja malam, kadang aku masuk siang..tambah tambah lagi aku yang baru nak study segala jadah pasal operation ni.. biological cycle body aku pun rasa macam lain lain dah..kejap lagi sakit urat badan ahahaha.

Harapan kita semua, semoga April dan bulan bulan mendatang ni akan membawa sinar baru kepada kita semua..ewah!! Sinar kecerahan.. (closing out gila haha..)

Gambar kat bawah ni adalah sebahagian daripada staff operation bahagian receiving...always busy with their own things...

12 ulasan:

anak ayah berkata...

semoga segalanya dipermudahkan ^_^

[sutera kasih] berkata...

insha Allah...abu boleh !! :)

jd lps ni, xda la lg update2 psl ko bejalan2 ni?

Abu Bagi berkata...

Khai..tq..chayok2
Maitime..aminn
Yann.. kurang sda la..ndak mcm dulu sda..

Mek Onie berkata...

syokkan masuk alam pekerjaan :D

semutsengal berkata...

best nya kerja kau, berjalan jalan dan jalan. wahhhh!

Cik TeN10 berkata...

Pasni kena dok office senyap2 ja la..no more jalan2 and makan sedap2..and pasni msti xde lg entry tmpat makan best2 mcm dulu..huhu pape pn all the best weh ! :D kerja rajin2 gaji kasi masyuk cepat naik pelamin kan haha :D

HeNRieTTa JoSe berkata...

gud luck....

syafiqa berkata...

gooooooooooood
luckkkkk

Syazana Zainn berkata...

frankly to say aku rindu tengok ko bergambar! hahaha





ni confirm nnt ko letak gambar dalam office je. BORING haha


:D

iAmCekbolat berkata...

sila keluar . sila jalan jalan jugak ! hahaha

Nina Mads berkata...

gudluck :)

tuanseliper berkata...

Hope terus success :))

Babab.net