Sabtu, 7 Julai 2012

Apakah Perbezaan Diantara MasterCard Dan Visa

PersamaanEkceli tiada perbezaan yang nyata di antara MasterCard dan Visa. Kedua duanya adalah kad yang menetapkan peraturan dan standard bagaimana urus niaga kad diterima, dibenarkan dan diproses. Kedua-duanya buat duit dengan cara yang sama. 



Perbezaan utama


PenerimaanMasterCard diterima di lebih banyak tempat di seluruh dunia, Visa diterima di Amerika Syarikat. Sesetengah berpendapat MasterCard lebih digunakan secara meluas di Asia, mana kala Visa pula di Europe dan Amerika. 


Struktur OrganisasiMasterCard boleh dikongsi oleh pengguna awam, bermakna anda boleh membeli saham dalam MasterCard Inc. Visa adalah sebuah persatuan beberapa pertubuhan geografi yang dimiliki dan dikendalikan oleh bank-bank anggota.


ProdukKad Debit Visa di seluruh tempat, Tidak pasti MasterCard mempunyai kad debitatau jika tidak, ia tidak boleh didapati dengan meluas. MasterCard mempunyai produk yang rapi dipanggil PayPass yang membolehkan anda hanya swep kad anda dan pergi.

Sumber: answer.yahoo.com



Apakah Perbezaan Diantara UK, England, London dan Jugak Great Britain

25 ulasan:

syafiqa berkata...

aku cuma ada ic dan kad cimb satu.
tu je abu.hm


kakakaka

syafiqa berkata...

abu,
ole ole aku mana huh?


kakaka

syafiqa berkata...

abu,
aku nampak kau.jual...
ah,ada kosong tak?nak join.


kakakaka.
ah,perlu ke aku main main komeng ni?
hahaha maaf abu.rindu betei.haha

THE AUTHOR berkata...

Aku dah stop main kredit kad...no disiplin.

Cik TeN10 berkata...

Oo mcm tu ekk..xpenah tau plak..aku tau pakai je..syakat ni aku pakai visa pn sbb sng nk book tiket flight utk balik mesia..ya itu tujuan utama aku pakai visa..keh3

Fakhrul Haiyin berkata...

macam kau ada mastercard. haha. kad tlefon awam seja aku ada :D

Camy Alya berkata...

oh! :D

HeNRieTTa JoSe berkata...

dua dua pown rietta xguna....guna debit card jew,..

khairul akmal bin azman berkata...

mastercard lg banyak benefit.

dear anies berkata...

xpenah amik tau tp tau guna je hehehe

tq 4 ur info

kay_are berkata...

owh camtu ke.. yang aku tau ade visa, ade debit card.. tu je.. huu..

Syazana Zainn berkata...

aku just ada debit card je -,-

ibu aku tak bg pakai kredit card ;p

dah la aku ni boros..haha

tak pasal muflis waktu muda..muahaha

p/s: tapi encik tunang aku jual credit card, kau mau tak?haha

vendoline berkata...

aku guna tunai je la senang.hehehehe
tak keluar negara pon.huuhuh

Unknown berkata...

ak xpena ad kad2 gini...
hahahhaa
noob nyeee saye hahaha

anamizu berkata...

aku takde kad tu.
aku ade myKAD je.
pastu KAD library desa.






Luv,
cik ana

Unknown berkata...

aku xde kad kredit.. pape aku beli guna cash je.. hehe

APAN berkata...

mende sng je...tp aku pyh gak nak phm ni. haha...

anak ayah berkata...

visa & mastercard.
yaii....hope takkan pernah ada hati nak guna...duit keluar tak rasa...bila nak bayar balik..tue yg terasa macam dihempap batu doplopatnam juta lemon pnye beban.

ha3 xD

deanzofq berkata...

aku ade ring ring card ja...

vendoline berkata...

jalan2 cari update baru

scya lollita berkata...

ak ada rabbit card je.
tau rabbit card tu apa?
haha

Rain berkata...

ilmiah -ilmiah. syukur . ilmu ni

Afzainizam berkata...

setahu saya visa dan master sama jer... cuma syarikat yang lain..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

Hanie Dew berkata...

LIKE!!!!..sgt bagus info ni kan.mgkn ramai yg xtau beza dua produk credit card ni.mcm aku yg tak pernah pakai dan tak akan pakai. huhu..

Unknown berkata...

Boxer aku mana woyy

Babab.net