Friday, October 21, 2011

Jom Pegi Ke Himpunan Sejuta Umat

Jumpa korang kat sana esok, ramai ramai kita pegi ke perhimpunan halal ini.. genapkan sejuta umat, daripada duduk kat rumah tak buat apa apa.. makan tidur facebook blog twitter tibi astro jak.. baik korang pegi join ke perhimpunan Himpunan Sejuta Umat ni, ada jugak faedah untuk agama bangsa dan negara..

Jangan main pegi jak..
Ketahu objektif perhimpunan.. baca ni aku cedok bulat bulat daripada website himpun.org:

Apa yang kita mahu capai dalam Himpunan Sejuta Umat ini ?
  • Untuk menerangkan kedudukan perkara yang sebenarnya tidak seperti yang digembar-gembur melalui media.
  • Mengukur tahap kesatuan dan semangat kekitaan dikalangan orang Islam khasnya terhadap gerak-kerja Kristianisasi termasuk peristiwa 3 Ogos 2011.
  • Memberitahu rakyat perlunya persoalan aqidah ditangani melalui hujah agama bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik.
  • Menserlahkan Institusi Raja yang menjadi payung Bangsa Melayu dan Islam dalam hal peranan mereka dalam sama-sama menangani isu yang menyentuh sensitiviti orang Melayu Islam di negara ini.
  • Menzahirkan kekuatan aqidah dan keimanan masyarakat Islam sambil memberi amaran tentang bahaya yang akan menimpa negara ini seandainya isu ini terus dieksploitasi.
  • Menyedarkan rakyat tentang wujudnya peruntukkan dalam Perlembagaan dan undang-undang negeri yang tidak mengizinkan mana-mana pihak mengganggu-gugat kesucian Islam serta tindakan mendakwahkan agama selain daripada Islam kepada orang Islam.
Ketahu juga larangan dan garis panduan, tentatif, prinsip pehimpunan, lagu tema dan informasi terkini yang lain dalam website rasmi Humpunan Sejuta Umat di himpun.org..

18 comments:

Lea Isnawi said...

jumpa kat sana esok

ABU said...

yeah.. ada kawan..:)

Eera Shera said...

tak dapat pi..jauh di ganu.. :)

sha my heart said...

wah, best tu.. tapi jauh.

P/s: pasal tak boleh buat tu, dah recheck ke?

tengok ni, mungkin membantu http://www.rumahkiat.com/the-fast-way-indexed-in-yahoo-search/

“7 cara mudah untuk membuat index yahoo”

Kancil 8349 said...

ndak dapat pergi...jauh..:)

nub said...

moh moh

dill said...

abu, amik dill kat sini. cepat2!

dill.

adwafarahin said...

insyaAllah ade rezeki kita jmpa :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

jauhlah..ko amik akak boleh?

Aien Not Alien said...

siapa ada kesempatan & kedekatan boleh pergi ya.. :)

YOUsoF said...

Kalau dekat aku boleh pergi.. Lebih rasa rugi tak dapat pergi program macam ni bandingkan pergi konserrrrt..



Nanti kongsi lagi apa yang kau dapat kat sana ok?

YOUsoF said...

*http://www.ashgive.com dah ada perubahan lah! Simple but nice bro! ;D

amranaiman said...

jom2 g :)

inche hlovate said...

ala takde transport

ABU said...

alaa.. naik public transport la..:D

Azham Vosovic said...

oh, ramai kawan saya nak pergi huhu

muhamad hanif said...

jom !


Masih belum terlambatkan ?



HAHAHAHA

aiEz said...

aie ada jugak tgk online himpunan sejuta umat ni ptg td,macam tak ramai jer yg pergi,isu ni ni penting sebab melibatkan akidah kita umat Islam hari ni..kena peka dgn sekeliling.,lagi2 dgn skrg ni mcm2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!