Sabtu, 13 Julai 2013

Cara Check Baki Data Internet Celcom (How To Check Balance Internet Data Usage)

Sekarang ni ramai orang yang pakai hengpong canggih canggih kan..tapi kalau hengpong canggih pun takat nak guna sms, call, tangkap gambar dan dengar lagu je apa barang..baik pakai tiga tiga sekupang je haha..

Satu yang perlu ada bagi pengguna gadget atau headphone canggih ni ialah capaian internet..so mungkin anda menggunakan khidmat internet yang ntah mana satu aku pun tak tahu haha..ada banyak plan yang service provider tawarkan, daily, weekly atau monthly tinggal korang je yang pilih..

Cuma untuk kali ini aku secara saja saja nak update entry ingin mengkhabarkan cara nak check status data yang anda telah gunakan..pengguna celcom pospaid yang melanggan data secara bulanan..aku tak pasti sama ada cara ini boleh pakai atau idak bagi pengguna internet yang weekly dan daily..

Cara simpel nak cek berapa balance data yang tinggal dalam tempoh sebulan..contoh kalau korang melanggan data celcom 3g monthly, setakat ke hari ini (hari ke 2 selapas data untuk bulan July telah dimasukkan oleh celcom) berapa banyak dah data yang korang gunakan..cara dia cuma sms VOL STATUS ke 22188..rujuk gambar di bawah..cara ini juga boleh digunakan untuk broadband..aku dah try kat broadband aku..

Perlu korang tahu untuk pengguna celcom..cycle bill anda adalah pada setiap 13 haribulan..maksudnya penggunaan panggilan dan data akan berakhir dan bermula pada setiap 13 haribulan..so data korang juga akan dimasukkan pada setiap 13hb..

Ok itu je untuk kali ni..thanks singgah baca.. :)

11 ulasan:

Mashitah Rosli's berkata...

mr.abu punya blog paling best part citer experince...bab tutor cmnie pun trbaik...pling best da rajin update blog..huhu

Abu Bagi berkata...

Haha terbaik la sgt...saja saja tak de apa nak update.. :)

Zuan berkata...

hehe malu den, ada smatphone, tapi xde tenet..hehe ^^

HeNRieTTa JoSe berkata...

Thanks for the share...

Psss...ladang tebu dekat chuping...tapi ritu rietta pergi dah xde tebu meriha mcm dlu...sedey....

Syazana Zainn berkata...

since aku dah pakai semakpong, aku pun pakai internet plan.

tp aku pakai digi weekly. satu je tak best pakai digi, bila kat umah aku, line semput!

sorry termarah kat blog ko. hahaha

Ezahaiza Insyie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ezahaiza Insyie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ezahaiza Insyie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ezahaiza Insyie berkata...

Terima kasih ats infonya...sgt bermanfaat...

http://ez-household.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Salah info tu.. cycle bill tu lain2 setiap org.. tgk tarikh kita start daftar bila..

Unknown berkata...

Check beli data

Babab.net