Thursday, April 18, 2013

Marilah Kita Mula Bercakap Pasal Politik

Memandangkan sekarang adalah musim pilihanraya umum yang ke 13 bagi negara kita Malaysia yang tercenta, perlulah kita juga mula bercakap pasal politik..ye dak? Barulah kita sedikit nampak uptudate hahaha.. mengikuti perkembangan semasa negara la katakan.

Secara general ramai yang tak suka bercakap pasal politik, aku pun tak suka sangat sebenarnya..tapi memandangkan usia ni semakin tua (uhuk uhuk!) minat itu datang secara slow slow..tapi tak de la sampai fanatik sangat, just tau gitu gitu je la, hidup kita ni tak boleh tidak kita perlu tahu jugak pasal politik negara..paham readers blog ni (kalau ada la ek) ramai yang masih muda remaja (konon la remaja hahaha) lebih gemar kepada artis artis, hiburan, seronok seronok dan huha huha..tapi tunggu la nanti esok esok korang pun tergerak hati nak ambil tahu bab bab politik ni..ambil kesah tentang pembangunan rakyat, bantuan kerajaan, dasar kerajaan, harga barang, gerak kerja kerajaan, nasib rakyat dan banyak lagi..

Pada aku tak kiralah parti mana pun apa apa yang menguntungkan rakyat itu aku sokong.. korang sokong apa pulak pru13 kali ni? Ops undi anda adalah rahsia..haha

Ok la setakat ini saja...entry politik yang tak seberapa nak politik sangat, cukup la untuk kali ini, tiga perenggan dah laa haha..tak reti nak cakap banyak pasal politik ni..kalau cakap pasal jalan jalan makan makan hok tu bagi kat aku hahaha..

Gambar di bawah: jangan ingat aku tunjuk gambar BN bermaksud aku sokong BN..itu cuma gambar hiasan sahaja hahaha.. kebetulan stock gambar yang ada dalam hp aku.. quick update via mobile..kbai :)

7 comments:

onie said...

YEAHHH UNDI ADALAH RAHSIA :D

Syazana Zainn said...

Saya undi tetttttttt

RAHSIA!!!!

hahaha

weh ni 1st time aku nak ngudi. :3

nebes ai :p

Khai♥Rin : anies said...

mengundi kt mn nnt?

Ash Give said...

onie..yer betul...
syaza..aku tahu ko undi apa hehehe
anies..sya undi kat Lhad datu..tapi tak balik kot..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

heheh nak politik2 la, tp jgn obsessed sangat.. lol

Cik Yatt said...

yatt tak suka nak cerita2 pasal politik

Amanina said...

1st time mngundi dan undi la yg tepat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!