Isnin, 28 Mei 2012

Pemandangan Malam Sekitar Bandar Kuala Kangsar

(Banyak gambar kalau berat pangkah terus) Olla kengkabut nak upload picture.. baru balik daripada Perak jalan jalan cari makan cari tempat tempat yang best cari pasangan hidup dan macam macam lagi hahaha.. sori lama tak round round kat blog korang.. ada dua tiga orang je yang sempat pegi, tu pun tak larat nak guna bb...

Btw, berikut adalah beberapa gambar kat Kuala Kangsar, pemandangan pada waktu malam.. cantik tau di sekitar Bandar Diraja Perak ni waktu malam.. ni hari hari biasa, bayangkan kalau dekat dekat dengan Hari Keputraan Sultan Perak.. banjir bandar ni dengan lampu lampu yang lawa..

Masjid Ubudiah Kuala Kangsar 

Pemandangan di sekitar Istana Iskandariah Kuala Kangsar 

Jeti berhampiran dengan Taman Kuala Kangsar.. ni kat Sungai Kangsar 

Keychain yang comel comel kat Arena Square Kuala Kangsar.. sepuluh ringgit dua uolllzzz...   

Hemm!! mutiara Sabah pun ada jual kat Kuala Kangsar.. brother yang jual ni isteri dia orang Tawau..

 Belon belon boboibay pun ada jual gak..hehehehe..

Pemandangan malam Jambatan Sultan Abdul Jalil Kuala Kangsar daripada jeti

Highway kat sini macam I-city   

 Singgah kat Restoran Benteng.. mati mati aku ingat restoran Ben10, member aku kencing aku hahaha..

Air kelapa laut kat Restoran Benteng Kuala Kangsar.. sedap, biasanya air kelapa laut color lain kan, yang ni tak, jernih je..

Nasi Phak Ka Phau.. makan tak hingat gusi baru habis opret.. sedap, tapi pedas la.. mandi peluh aku makan hahaha..

Ada banyak tempat yang aku dah pegi sepanjang dua hari satu malam aku kat Perak.. aku akan breakdownkan dalam siri entry entry yang akan datang hahahaha.. ya serius ada banyak, tak muat nak story dalam satu dua entry.. korang akan termuntah dengan more pictures and entry yang mendatang hahahaha..

26 ulasan:

cimöt berkata...

restoran benteng tu port aku laaa kalo mai KK.. adek aku study sana..so mmg slalu jugak laaa aku pi sana..

oh nasi pakapao dia mcm dh lain sikit..hmmm..

Fakhrul Haiyin berkata...

untunglahh! haha. best ou dpt jln2. XD

pena rozie berkata...

Kuala Kangsar... Bile tah blh sampai ctu...

Aien Not Alien berkata...

disebut benteng memang macam ben10 kan...haha tertipu kau abu..


menarik la KK ni :D

Wadi AR berkata...

booo. pegi tak ajak. boo

syafiqa berkata...

k bu k.
-.-'

lawa la weh.aku sendiri tak pernah pegi

HeNRieTTa JoSe berkata...

sukanye tgk picta....huhuhu....

ewanthology berkata...

nice pic.

dear anies berkata...

x pekena laksa KK ka? rugi lorrr

ena meina berkata...

hehe..kg ena kt k.kgsr
nt dtng KK lg singgh lh kg ena,heee~
btw nice pic :)

Liyana Zahim berkata...

Abu ko ambik gmbr mmg terbaik! Aku ske pic keychain tu.. Comelll!

Chic Na berkata...

bestnya jalan2. cantik gak rupanya k.kangsar ek. tak pernah sampai lg. slalu g taiping je, tak pun ipoh. next vacation. huhu.. :)

~Cik Sweety~ berkata...

canteknya tpt ne..bila la mo jejak p sana.. blum ada rezki lgi..tggu durian runtuh kali..hihi

Tanpa Nama berkata...

paling suka yg keychain tu..
kanda2..ada typo detected, pemandangan bkn permandangan :D
ok sentap jalan2 tk bwk dinda :(

Munira Yaakop berkata...

waah beznya g jln2...cntik la k.kngsar...suka sgt =)

Lea Isnawi berkata...

waaa...cantek sume gambar2 tu

~Sal Ismail~ berkata...

aku pun penah makan nasi pakapao..aku suke~ ;)

YouSOF berkata...

Ini yang kau cakap tak ada cuti? menjeleskan sungguh! haha

Cantik tempat tu, cantik gambar² kau.

Nak suruh tapau kat Ben10 susah, habis kau belikan aku keychain apa ni?Kalau nak pos nanti aku tinggal bagi alamat je.


;D

inche hlovate berkata...

bak sini satu keychain tu :)

si robot comel berkata...

teman idak pernah jalan kat kuale memalam cenggini,cantik beno eh.

Hanif berkata...

cantik gambau kau ini.....semakin mantap ambil gambau sekarang...!!

Zehan Ilyana berkata...

wah, kuala kangsar.. tak pernah jejak lagi..:) huhu

ch000tz berkata...

hehehe test camera ke ni :D

Rina Rahamat berkata...

cantekk arrr gegambo ko abuu

Ezad Skytech berkata...

serius...gambar2 yg ko ambil ni mmg semuanya cantik....:D

> aihh..jernih je kaler air tu..huhu~

APAN berkata...

kat kuantan pun ada nama tempat BENTENG. bukan BEN10...legend tempat tuh :)

Babab.net