Sunday, December 11, 2011

Daftarla Sebagai Pemilik Google+

Ada lagi tak blogger yang tak buat Google+.. buat lah korang sebab tak lama lagi butang follower "Join this site" kesayangan korang tu akan di remove oleh google dan digantikan dengan google+, kalau dah buat nanti boleh la add to circles aku punya pulak hahaha.. tu kat atas tu dekat dengan nuff Yuna..

Ramai ni yang dah tahu tapi saja nak lengah lengahkan.. sama macam aku baru je buat dan nak study macam mana nak bersoSial dalam g+.. broAhmad dah lama suruh tapi korang tak dengar cakap kan.. lambat lambat kang kena remove baru tahu..

Apa la google ni, orang dah bertungkus lumus siap buat segment bagai nak cari sesuap follower..eik! tetiba dia nak remove pulak hahahahaha.. sib baik follower aku tak ramai mana, tak de la terasa sangat.. budak tak gigih malas memang padan la dengan bilangan follower..

Google nak integrasikan g+ dan blogspot yang kedua duanya memang milik google, rasanya g+ paling sesuai tuk blogger kerana mungkin lebih mesra SEO dan mudah di index oleh google berbanding laman sosial yang lain.. setelah engine carian didalam genggaman kini laman sosial pulak menjadi projek mega diorang ingin menandingi mukabuku, bijak betul diorang ni.. chalo bete!!

Mari kita bepindah randa.. macam Makcik Miranda.. aku rasa kelakar je Copiando kat atas ni..

38 comments:

CikGu Ma said...

da ada g+...hari tu dah buat page..skali terdelete page..so, x da org add...tp still ada org add g+..hehe..x sempat nak create yg baru

mengejar kemanisan melalui kepahitan#2

APAN said...

ada gak terbaca pasal ni.kena buat gak la nampaknya... :)

Nurnajwa KZ said...

Hahaha great :D nnt kte buat :>

TiraPengemis said...

xfaham sgt bnda2 nie.....

Gen2Merah said...

hehehe.. yela, saya pun belum2 mula2 lagi nak create akau G+ ni.. ehehe

Bro Ahmad said...

hehee buat jangan tak buat..jadi perlu kehadapan...p

dill said...

oh. mmg sudah ade google + :)

dill.

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

dah ada google+, nnt add la kita
haha

Lieyly ︱ Alia said...

ada saja . tpi xguna sngt pon..

Lea Isnawi said...

dh ade dh..tapi pastu xtaw nak watpe

haha

amir aizat said...

okay nak buat sekarang jugak, hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak dah buat dah..siap buat circle utk blogger lagi..tp pastu x paham apa nak buat dgn benda alah tu..nk kena letak dlm blog ker?

ABU said...

letak la kak rina.. gantikan butang follower tu nanti kalau google dah remove.. cuba search tuto cara nak buat.. atau akak buat tuto sendiri.. :D

abah khalisha said...

mmm..abah agak ketinggalan pasal benda ni

ciK LyndaWawa said...

cop2..ni bahse bm or bi yer....konpius..nanti saya buat entry ......

Rtp Farra Arisha said...

emm, belom coba buat lagi. and how to create this? is there any tuto at others' blogs? apa fungsinya sebenar? *hehe, banyak pula soalannya..

sleeping_maniac90 said...

omg x wt lgi hahahah

chemay said...

tak retiiii
-.-

YOUsoF said...

Ok aku akan hentikan penangguhan nak buat g+ ni walaupun tak berapa nak paham..


Kelakar dan comel Copiando atas tu!! ;D


*Nak buat gambar gif macam tu guna Photoshop je la Abu.. Try kau cari tutorial dia, mula2 agak pening lama2 jadi happening. hehe

schaze zainn said...

hye dah lama tak BW
:)

wow, dah lama tak jenguk sini, dah lain rupanya belog ABU ye..

p/s: ade je akaun gugel tu, tp guna untuk jobstreet..agaga

SoLy SoLicious said...

jum lah pakat circle ye ^^ hehe

blog-tips-kurus said...

saye kan sahut seruan Abu ni.. :)

Saddila said...

dah ada dah . kena masuk jugak dalam blog ke . baiklah :)

delarocha said...

pulak

syrupmasin said...

alaaa..kene buat jugak lah?? ishh

Yatie Awang said...

akak dah buat dah. Abu je yang lambat, tu lah..bercuti sangat..dahlah tak ajak akak

Fara E's said...

aku dah ada lame dah , tp terbiar je camtuh coz ta tao apa fungsi ea , muahaha

ishiko said...

cemane nak buat ni -,-'

say to easy=) said...

tak tau.aku baca blog kau baru tau.hahaha.thanks,info yang patut disebarkan

sha my heart said...

add aku wei: shamyheart

sbnrnya aku masih blur dgn google + ni.

afzainizam said...

eeemmm yelahhh asyik pindah randahhh ajerrr.... sebenarnya aku masihhh blur lagi ....


leh tak ko buat entry khas nak buat camnerrr


al maklum aku ni buta kayu sikit bab-bab ni...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
pemasangan ladam kuda

ciK LyndaWawa said...

aa..baru ade phm..sbb baca dlm bm..hehe..ni online via ph0ne =]

Liyana Zahim said...

Da buat da.. Uncle google ni nk ikut ckp die jeh.. Ngeks~

Cik TeN10 said...

erkk.. dh lama ada google+ ni.. tapi.. tapi.. tai.. ape password aku ekk ? keh3

cimOt said...

copiando??hahaha

Anak Wak Mail said...

ntah bila aku nak buat,pemalas betul aku..agaga..

YOUsoF said...

Aku baru je buat dan masih blurrr lagi ni hahaha..

Macam maana nak letak dalam blog macam kau tu Abu?

Terbelog said...

dah buat tp masih blur2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!