Saturday, November 19, 2011

Apabila Kebodohan Dipertontonkan


Aku percaya rakyat Indonesia tak de la semua berfikiran seperti ini.. hati busuk dengki dan benci kepada Negara kita.. tapi bak kata pepatah kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. pathetic, tahu la bodoh tapi tak perlu la tunjukkan kebodohan tu..

Kenapa perlu membangkitkan kemarahan rakyat negara lain, apa motif? takkan tak boleh menerima kekalahan.. kalau hati dah busuk memang busuk la jugak..

Kita yang di didik dengan menjadikan budi bahasa sebagai budaya dan menghormati jiran sebagai amalan kita tidak perlula bertindak bodoh seperti segelintir rakyat Indonesia yang macam pakkiu itu.. harap kita dapat bersabar dan kita biarkan pihak bertanggungjawab mengambil tindakan sewajarnya..

ps: dah la bodoh makan taik lagi..
ps: baca selanjutnya: Kejayaan Malaysia dan pengajaran setelah apa yang mereka telah lakukan.

33 comments:

syakey said...

lohhh,macam ni pulak....

Bro Ahmad said...

tu la pasal..bodo biang gerrr geramnya

Bro Ahmad said...

dah kalah buat cara kalah..looser

Eera Shera said...

jangan kita pulak buat camni..

sergeant keroro said...

ni macam buta, lagi tuli.

budakampung said...

betul2..kerana hingus setitik..rosak milo sebelanga..tak sedar diri n x kenang budi betulla diorang ni..grrr

Fathiah Hamim said...

hopefully kita tak jadi macam neh

YOUsoF said...

Siapa tak terbakar tengok bendera negara dibakar kan.


Takpe, kita masih waras daripada nak buat benda mengarut macam diaorang tu.

Tira Pengemis Maganda said...

haaa? sampai hati buat cmtu....hantar balik diorng yg ade kt msia...hahaa

Gen2Merah said...

memang bodoz tahap dewa orang2 sberang ni... nanti belakang hari nak pula minta bantuan dr Malaysia

blog-tips-kurus said...

kalah bola, bendera dibakar? goblok!!

*kesian rakyat dia yg baik turut dicap goblok! (emo ni..)

dino said...

wow melampau !

ishiko said...

tu mmg xhade keje namenye

Cik Purple Pinkypuff said...

ish tak malu lak hindon ni.. dah merempat kat negara org.. kalau dah kalah, blah ar!! geram! melampau betol!!

Lieyly ︱ Alia said...

xdpt terima kenyataan kot..
haha !

Ezad Skytech said...

tak boleh terima kekalahan...macam ni la jadinya...dorang pun tak tahu nak hormat masa lagu Negaraku berkumandang masa lawan hari tu...

Syazwan Che Deraman said...

kitorang baik je dengan dorang.
tapi mereka?.
hmmmm..

adwafarahin said...

kalau x bole terima kekalahan bkn dgn cre mcm nie

klu nk sgt fight balik! bru persaingan secara sihat namanya

buat mcm nie ape dpt?
klu dpt sejuta xpe jugak dak?

syafiqakarim said...

agak biadap.
sekian.

KhaiRin said...

tingat ustaz dr indon ckp: bodoh di pelihara!

Abg Stalker said...

x matang.

onie said...

aku syak kalau orang indon baca entri ni tambah membara lagi gamaknya,haha... apapon,depa tak berfikiran matang,tak dapat terima kekalahan,huhu

Bidadari Syurga said...

adoyai/.... tesangatlah sadis tgk camni... akal manusia yg singkat selalunya cerah cepat untuk dipertontonkan...

Anif Abdullah| AA said...

sangat menyedihkan dorang nih..(si pelaku)

low class!

si robot comel said...

tak dapat terima kenyataan macam tulah, bila bengang menguasai diri.

sleeping_maniac90 said...

da klah wt la cra org kalah..
pi main jauh2 duk diam kat sne.. hahahahaha..
nih nk tnjuk gediksss plak..

delarocha said...

kurang pendidikan dan kurang kasih sayang, makanya jadilah mcm ni...

Afzainizam said...

yuppp kalah buat cara kalah... jangan lepas geram bakar bendera orang... sensetif benda macam ni.... jiran hati busuk gak cam tu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
honda civik 1.6 vs mitsubishi evo 6

dill said...

ada otak. cuma tidak berfikiran.

memalukan je.

dill.

Anak Wak Mail said...

gila la diorang ni.

rozeeta rashid said...

ni bikin panas niii!!

Cik TeN10 said...

kalau dh tak dpt terima kekalahan gini lah jadiknye.. adat pertandingan la ada menang ada kalah.. xmau kalah takyah bertanding la.. sng citer.. tak gitu ?

APAN said...

sampai bila la nak habis bako membako ni...kdg2 orang yg kat sana wat taik, tapi orang indon kat sini pun dpt tempias...kesian...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!