Monday, October 17, 2011

Taman Perlindungan Kucing Bakal Wujud di Malaysia

Macam biasa alasan blogger kalau lama tak online.. busy konon.. ya, sorry lately aku memang busy, tak dapat nak terjah blog korang.. sebab audit nak datang dan banyak check list yang tak complete lagi.. arghhh!! sentap mak ayam!!... sebelum tu aku nak bagi tahu, aku gelak gila baca komen korang dalam entry sebelum ini.. memang macam nak karate je korang satu satu.. hahahahaha..

Terusakan...
Siapa cakap dia sayangkan kucing sila teruskan membaca hehehehe...
Cuba korang tengok gambar kat bawah ni, aku kopi daripada blog Tempat Lepak Kucing, http://www.kucing.my/,

gambar daripada luar negara.. mana ntah..

Sebenarnya Malaysia juga bakal meyediakan satu kawasan khas untuk kucing kucing terbiar.. satu persatuan NGO yang dinamakan sebagai Persatuan Perlindungan Kucing Selangor dan Kuala Lumpur, kini giat untuk menjayakan usaha itu dibawah pimpinan pengerusai persatuan iaitu En Jamil bin Ismail atau lebih dikenali sebagai Jamil Kucing..

Rombongan persatuan telah bertemu menteri kepada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani Malaysia dan telah berbincang tentang hal ini.. dan hasil perbincangan dengan Datuk Seri Noh Omar, beliau telah menawarkan satu kawasan (lot) di dalam area Bukit Ceraka Shah Alam untuk dijadikan satu Taman Kucing..

wahhhh ramainya kucing.. siap ada rumah rumah lagi...

Usaha ini masih diperingkat awal dan ia memerlukan sokongan daripada pihak berwajib dan orang ramai yang sayangkan kucing kucing comel terbiar.. lawatan ke Bukit Cerakah, plan dan kertas cadangan telah dibuat dan kini berada di peringkat akhir untuk dikemukakan kepada kementerian.. tahniah kepada Datuk Seri Noh Omar dan PPKSKL.. semoga usaha ini berjaya..

Dengan itu saya ingin mengajak korang untuk sama sama memberi sokongan kepada usaha ini.. sertai Persatuan Perlindungan Kucing Selangor dan Kuala Lumpur dan selamatkan kucing kucing terbiar.. Tak sanggup nak tengok kucing mati dilanggar kereta, patah kakinya, kotor jatuh dalam longkang, kurus kering tak makan, mengeletar kesejukan kat tepi bangunan, homeless dan banyak taik matanya ^^.. sedih dowh!!.. borang keahlian ada kat sini.. banyak aktiviti telah dirancang untuk menyelamatkan kucing kucing yang comel itu..

ps: ramai yang cakap dia sayangkan kucing, tapi itu mungkin pada mulut sahaja..
ps: video jamil kucing bersama zizan raja lawak.. klik kat sini..

32 comments:

Hermin said...

whoa cantik la taman perlindungan kucing diaorang....:D

anamizu said...

wahhh kalo betol,mmg ade faedahnye gak la drpd dok buat depo tahanan pati je..baik buat baik dgn kucing..ade gak pahala =)





luv,
cik ana

adwafarahin said...

err takut kucing la -____-

Miecyber said...

Menarik sangat ni...

MyKad Gergasi
Taman Negara Package
Travel Online Shopping

Rtp Farra Arisha said...

it's so good jikalau ada pihak yg take good care of cats :')

emm, i'm afraid to approach the cats..:( but i love to see those..:)

APAN said...

aku bukan aktivis kucing...biarkan sape yg betul2 sayang je la involve.huhu...

aiEz said...

memang heaven la kalau ada rumah pelindungan kucing ni,ak ske gila nagn kucing...sedih k tgk kucing kena langgar kat tgh jln...klu ada tmpt mcm ni terjaga je kucing ni sume

schaze zainn said...

hebat betul kucen pun ade umah.hihi

p/s: tp kat kl banyak org gelandangan.. errr apekah? ade kaitan ke? haha

*pening komen entry memalam :D

Tukang Karut said...

banyak tu kucing terbiar klu nak jaga....

[sutera kasih] said...

bagus cadangan tu..jd terbela jgk nasib kucing2 terbiar yg comel2 tu hehe

ndak kan buaya jak ada taman buaya kan abu??ko suda pena pegi ka taman buaya di tuaran tu?haha keluar topik ni

Lea Isnawi said...

nanti nak g hantar kucing sini

hahaha

~SaL IjOu~ said...

perlu usaha padu byk pihak tu~

Addin said...

selamatkan kucing yang terbiar ! :)

Yatie Awang said...

akak sokong cadangan tu, suka tengok kucing terjaga, kesian kat kucing2 tu, kalau berkeliaran, tak pulak kena langgar ke..kan

Bidadari Syurga said...

kalau sungguh ada... hati ni taklah susah lagi... bila tgk kucing terlalu byk... semua otak dah set HPCA... rasa tersayat lagi bila tgk tv kuar citer mcm tntg kucing.... hurmm...

p/s: harap2 cepatlah hendaknya kalau adalah...

rara pinkmafia said...

wow,beshnyaaaaaa.mesti banyak yg comels2 kan.

Finaz Jaafar said...

aku memang sangat setuju kalau wujudnye taman kucing ni..lepas ni takde gelaran kucing kurap kot..kucing taman je..cewahhh =P

Umie Artoqiemie said...

kalo aku kat kl lama dah join. ni aku kat sarawak. lagu mana? huhuhuhu

Liyana Zahim said...

Eh nk mtk kije kat situ la!!! Besnye jaga kucing.. :)

iSmaZuRina said...

untuk arnab ada x?? :)

Syazwan Che Deraman said...

kesian plak encik jamil tu, digelar jamil kucing.
heheh.

weh, tak gadoh ke kucing reramai macam tu.

sama sama kita busy..

Lieyly ︱ Alia said...

kucing sikit gilaaaaaaaaaa !

abu , tlong pesan kt depa nak 10 ekoq..ahaha !

khairul akmal bin azman said...

ok gak..
pasni xde la kucing terbiar n liar..
atleast kucing pun de rumah jagaan

ILA HonEyBuNNy said...

wahhahah....banyak sungguh kucing2nya...

bagus la.terpelihara jgk kucing2 tu...ehhe

Bella Bell said...

kat hostel aku ni macam2 nama kucing yg kami bagi.. ada viviana, toking, tamtam, chumchum... hehhee~~

Gen2Merah said...

iya, mari kita support usaha murni ini.. at least kucing2 terbiar akan lebih terjga..

thanx bro

Qaseh dalia adelia said...

wah perkampungan kucing , nampak cute je ..hehek

YOUsoF said...

Apsal aku macam terasa bila basa ps kau yang pertama tu ek?



Aku serahkan kepada yang lebih arif untuk membela binatang kesayangan Nabi kita tu.. ;D

Cik TeN10 said...

aku mmg suka kucing dr kecik g.. dlu aku ada sekor kucing..aku bea dr dia kecik lg.. aku train dia.. sgt sopan santun tau.. tp last2 dia mati sbb kena patuk ular.. aku dh sapu ubat semua tp dh smpai ajal.. sedihh.. pastu aku dh xbela kucing dh..

wunny said...

huiyoo! walaupun aku bukan penggemar kucing, tapi tak bermakna aku kejam kat makhluk kucing ni. so, aku sokong mende alah ni! hiwhiw xD

Fathiah Hamim said...

nak jadi sukarelawan! hehe

JAMILKUCING said...

Bukan sokongan je sumbangan itu penting tawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww tidak cam ne nak jadi bekkkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!