Monday, October 10, 2011

Mantan Perokok Tak Tegar

Terlebih dahulu, biar aku bagi tahu kat korang gambar kat bawah tu adalah aku.. aku sebenarnya adalah bekas perokok.. perokok tak tegar la..hik hik.. tapi itu dulu.. sekarang aku dah stop.. sama macam aku dah stop download movies free online.. ngeee..

Dulu aku saja saja merokok masa aku dah start kerja.. ya la kan tak bergantung dengn duit family berani la nak merokok konon.. masa study memang tak, sebab aku sedar status aku sebagai pelajar, tak reti nak cari duit lagi.. lagipun aku ni kategori budak yang good good, (puji diri sendir ya.. harap maklum..)  dan masa kerja tak sangka pulak aku boleh attached dengan benda tu dekat dua tahun lebih..

Ini semua disebabkan pengaruh rakan sekerja kat company pertama tempat aku kerja.. eik!! salahkan orang lain pulak! hahaha.. yaaa betul rakan sekerja mempengaruhi aku dan suasana kerja yang sangt stress.. tanpa sebab aku boleh terjebak..dammm!! finally aku resigned dari tempat tu.. sebab aku tak tahan.. hahaha..

 gambar gedabak jadi kenangan aku dan rokok (kenangan la sangat).. antara perkara bodoh yang pernah aku buat dalam hidup aku, tapi tengok macam bergaya jugak aku dengan rokok tu kan hahaha..

Untungla aku sedar merokok itu sebenarnya betul betul tidak medatangkan faedah.. then aku stop sebelum aku menjadi lebih terok.. aku kira bertuah sebab aku masih boleh kawal lagi, tapi agak kasihan untuk mereka yang sangat tegar.. susah dah nak berhenti, asap berkepul kepul macam corong asap kilang dah aku tengok..

So kesimpulanya, tak yah la merokok.. jangan cuba try test.. tak de apa faedah langsung.. paling penting kena pandai bergaul, kalau ada member yang ajak merokok atau buat benda benda yang tak baik takyah follow.. sayang kat nyawa wey!!.. sekarang memang la sihat.. tunggu la esok esok, tahula.. tapi masa tu menyesal dah tak berguna.. bagai anjing dengan bayang bayang.. apa kaitan? haha.. yang merokok tu better korang stop sekarang!!. hari ni jugak, tiru macam saya..

44 comments:

Eera Shera said...

x suka laki merokok.bukan macho pun.hancur ade la.

tabik la sanggup berenti merokok. kan bagus kalau perokok tegar tu ade pikiran mcm ni.

nyampah ngan asap rokok.katakan tak nak!

haha :)

ABU said...

aku suka kau menjadi pengomen pertama.. aku kenyit kenyit mata kat sini ;)

Addin said...

tak elok pun merokok tu , betul ! memang tak ada faedah pun . sedih bila dengar ada orang yang masih muda terjebak dengan rokok, mula mula rokok takut nanti ke arah benda yang lagi teruk .

amir aizat said...

merokok tak cool lah, haha

eddy syrol said...

hehehehe.. no comment (~_~)

izzah said...

nasib baik sng nak berhenti!!klu yg jenis "degil' tu ha,acane tuh??

Nalisa Syahira said...

merokok ? padah menanti ,ceh . HAHAHA .

adwafarahin said...

abu cmne ley benti? cer bg tau nk p habaq kat abah n abg adwa yg tegar gile hah! :P

dill said...

kamu tak ensem kalau merokok. cewah~

dill.

ArulchelseA said...

cayalah bleh berhenti..lg pun bukn tegar kan.. ok la tu..

sleeping_maniac90 said...

bagusla kalo da bhnti..
lecturer ak prokok tegar..
org nasiht pun xnk dgr da..
adoii..
ye la dia lcturer.. lg pndi la kan...
mna nk dgr org nasht..

Azham Vosovic said...

alhamdulillah....ada member sy badan dia naik mcm dipam-pam sbb berhenti merokok huhuhuhu

lieynanilaz said...

jauhi merokok....amalkan cara hidup sihat...:)

inche hlovate said...

ayah aku perokok tegar..dah berbuih-buih sampai keluar belon mulut aku suruh beliau berhenti tapi beliau tak nak..huhu

Fara E's said...

betul tak merokok da eyh ? haha

Lea Isnawi said...

baguslah x merokok
aku suka lelaki x merokok neh

har3

namaakulynn said...

tahniah2 dah tak merokok. ce kasik tips berhenti rokok ni. nak kasik kat bapak aku. haihh..

AIEN NOT ALIEN said...

bagus dapat berhenti...sekurang2nya merasa, kalau nak nasihatkan orang pun boleh...

chemay said...

abuuu.
jangan merokok dah lepas nie tau..
baru nampak hensem
:)

schaze zainn said...

merokok membahayakan kesihatan..hikhik

my dad pon dah berenti, ce bayangkan dah bape puluh tahun die isap okok tu tetiba die nak berenti.

hikhik

Ezad Skytech said...

aq mmg tabik la yang pernah merokok ni boleh stop merokok walaupun bukan prokok tegar..tapi ada inisiatif nak stop kan..caya la bro :D

ecah mashuri said...

tp nmpk mcho wei ko dlm pic neh smbil merokok gitu.betull tak tipu.heee...

Rtp Farra Arisha said...

rokok is jerk stuff in my impression :(
baguslah ada perubahan dalam diri :)
keep it up!!

APAN said...

tahniah la bro sebab boleh benti merokok...jarang2 berlaku nih...mungkin aku satu hari nanti... :)

Anif Abdullah| AA said...

cayalah abuu.. good try ^^

Bella Bell said...

aku puji dengan sifat kau yang boleh halang diri sendiri dari merokok.. alhamdulillah.. bagus :)


tapi aku nak puji gak gambar ko tu.. nampak smart.. :)

CikGu Ma said...

waaaaa...sila bg tips cmna stop smoking tu? (bukan akk perokok, my incik tegar punya smoker)
mungkin sebab dulu bajet sangat tak nak smoker, skali dapat smoker, tangkap cintan habes..hehehe..

anyway, 1st time datang cni...salam ziarah ^^,

meaw said...

yeayyyyy,onie suka dengan sikap kamu :D

Lieyly ︱ Alia said...

hensem , kihhh3 !

tpi kan bgus kalau ramai org macam abu neyh..haishh , kdg2 mcm sesak nafas ja bau org merokok..tpi org yg isap rkok tuh oke ja..ahaha !

[sutera kasih] said...

aku suka lelaki yg ada smgt berhenti merokok mcm abu ni...tahniah2 !!

ciK LyndaWawa said...

benti merokok.nanti mati awal tak sempat nak kawen...hehehe

Qaseh dalia adelia said...

bagus lah dah bererti , tapi nampak macho lak isap rokok ahaks ..

blog-tips-kurus said...

tahniah!! anda berjaya berhenti merokok.. :-)

anamizu said...

ecece stop smoking dah eh?
konfem ke ni ABU?? :P
tahniah bro!
save duit rokok tu..
bleh kumpul wat duit
hantaran..hahaha





luv,
cik ana

YOUsoF said...

Agak² entry ni ada kaitan dengan lagu sang mantan-nidji tu tak?



Heheh nasib baik tak pernah nampak kebaikan menghisap asap rokok yang BUSUK tu. Tahniah kat kau Abu. Bukan calang² manusia dapat quit smoking senang macam tu.

Abu Huzaifah said...

haha... aku perokok... errr... tapi jarang2 merokok ikut mood... hikhik

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

EEEEEEE tak baik tau merokok...... ...ada rokok mu..mintak bah....

amna said...

gambar ala2 kt hawai gtuw..
usah le merokok, buruk padah lagi habis duit kan mantan.. hu3~

sha my heart said...

bagus la kalau dah insaf.. =)

Afzainizam said...

fakta rokok hilangkan stress .... usah terpedaya beb...

fakta rokok menyebabkan jejaka itu macho.... lagi lahh buruk

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
wiper silikon dan wiper kereta biasa

Cik TeN10 said...

bagus la dh sedar.. selalunyakan bila nasihat peroko2 ni.. ada je alasan diorg bg.. even bf aku dlu pun merokok.. bleh kata tegar jugak la.. tp pas berbuih mulut aku tegur and nasihat dia dh stop hmpir setahun dh pn.. alhmdllah.. :)

Bro ahmad said...

BOLEH JUGAK AWAK BERHENTI..TAHNIAH..KEBIASAAN SUSAH NAK BERHENTI.

Puteri Iqa Izyan said...

merokok tak macho langsung. =P

auny aizie said...

aku tak gemar kawan2 lelaki aku yg smoke . masuk kelas pagi2 mulut dah bau busuk . uwaaaaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!