Selasa, 20 September 2011

Tips Cara Nak Kecilkan Pipi

Soalan daripada SuteraKasihYann.. cara nak kuruskan pipi yang tembam.. emmm sebenarnya selain kawan aku yang suka tanya pasal berat badan dia kat opis tu, ada lagi sorang kawan aku problem dengan pipi dia yang tembam macam water melon.. tak de la problem mana pun cuma dia je masalah kalau nak begambar, kepala mesti disengtkan sedikit.. sebab apa? sebab dia tak nak pipi dia nampak besar dalam gambar.. tengok entry aku yang ini.. bomoh siam hehehe..

Kitorang dah tanya apa effort yang pernah dia buat tuk kecilkan pipi dia.. dia pernah mengunakan product cap ayam xxx, gosok dengan kunyit hidup bercampur asam keping dan jugak melumurkan muntah badang barangkali.. tapi keputusannya adalah negatif, tak nampak kesan apa hahahaha.. sekarang ni kitaorang dah nasihatkan supaya menerima pipi dia yang tembam tu seadanya.. hahahaha.. dan dia pun mengucapkan kata syukur.. alhamdulillah..

So, kesimpulanya tak de tips tuk kecilkan atau kempiskan pipi yang tembam disini.. aku dah search da.. yang aku jumpa banyak tentang nak kecilkan paha, betis dan liang liang roma.. oh perut pun ada gak.. ataukah aku yang kurang gigih nak cari.. korang searchla sendiri kalau rajin sangat ok..

Atau yang perempuan mungkin korang cuma perlu bermain dangan warna pada wajah korang, makeup makeup.. ton ton color yang betul supaya pipi korang nampak kecil sedikit.. macam mana nak buat? jangan tanya aku.. aku tak tahu serius aku tak tahu..

Sebelum aku berundur, aku nak bagi tips tuk mencerahkan ketiak pulak.. aku tahu, ketiak korang mesti hitam kan kan kan...hahahahaha.. tu la pakai lagi deadoran macam macam.. tengok ketiak aku ni putih, setia dengan Nivea hahaha..

Ni dia, ambek bua sengkuang, korang parut pastu korang buat masker pada ketiak korang.. seelok eloknya buat masker ketiak ini dua kali seminggu dan lakukannya pada malam hari, 10 minit dalam satu sesi.. oh ya sepertibiasa jangan lupa selawat ya.. supaya lebih afdal..

37 ulasan:

ILA HonEyBuNNy berkata...

wahhahaminta tips lain..tip lain y d beri..

ketiakku putih...hehhe...gigih baca sbb nak kuruskn pipi gak..heheh

Miecyber berkata...

Senyum sokmo deh....

anamizu berkata...

taruk sengkuang kat ketiak???
hahahaha

Tanpa Nama berkata...

tak nak kurus kan pipi..
if tembam2.
baru la nampak macam suntik collagen.
heheh
:P

adwafarahin berkata...

aishhh bru nk cr, konpem xde la abu

cane nieh nk kuruskan pipi??

adwafarahin berkata...

aishhh bru nk cr, konpem xde la abu

cane nieh nk kuruskan pipi??

APAN berkata...

ni dah masuk tip ketiak dah ni....
bab pipi tu aku rasa berkait ngan badan gak kot...kalau makluk kurus cam aku ni, mne mungkin tiba2 tembam...kalau nak kurus pipi, kuruskan la dulu mende lain kot...

Abu Bagi berkata...

yaaaa setuju ngan apa... bolh pakai pendapat tu.. so, apa mende lain tu?..hehehehe

~Sal Ismail~ berkata...

aku ade sowang kwn..badan kurus tp pipinye..mak aih..tombam..tp comey ape pipi tombam~ ;p

dill berkata...

mula2 nak cite pasal nak kurangkan ketembaman. alih2 cite pasal nak putihkan ketiak. cane ni abu? hahaha!

dill.

arituarini berkata...

cuak aku bro..kih kih kih

Aki berkata...

pakailah susuk pak Abu.. :-p

Rina Rahamat berkata...

beria-ria akak baca td..ingatkan ada tipsnya..pipi akak ni mmg tembam walaupon akak kurus..menyampah tul tengok muka lebar bila bergambar..

oh ya..satu lagi petua utk ketiak putih ialah bila mandi gosok dgn belakang tangan..

Unknown berkata...

pipi abah mmg kurus dah..hehehe
Mintak Bantuan Semua Blog Gilamodified telah Dihacked

Unknown berkata...

pergh! aku ingat muka je boleh pakai masker..ketiak pun boleh..haha

terbaiklah abu.,.:D

Abu Bagi berkata...

hahahaha ramai mintak pipi tapi dapat ketiak pulak..hahahahahahaha

Sumijelly berkata...

ala... bubuh kapur pun ok apa.. putih jer ketiak tu..hehehe

YouSOF berkata...

Tak dapat bagi tipkuruskanpipi kau cover dengan tipputihkanketiak.. Ok la jugak lah tu..

Siapa² yang nak cuba tu boleh google sendiri tipkuruskanpipi sambil tunggu ketiak menjadi putih putih.. hahah

[sutera kasih] berkata...

hahahaha sabar jak la betul2 dijawabnya..

pipi tembam ndak semestinya badan pun tembam..ada org kurus tp pipi tembam bah hehe

bgs jgk tips tu jd msti pndai make up la ni?haisshhh

tips ketiak tu bgs jgk..blh diamalkan pasni haha

makaseh abu !!! :)

Unknown berkata...

biar betul petua nieyh , haha

A retarded kitty berkata...

Camne dengan orang yang kulit hitam macam Negro nak putihkan ketiaknya wahai pakar ketiak, Prof Abu?

kekeke

Unknown berkata...

wah bnyknye tips hehehe

Abu Bagi berkata...

kitty: hahahaha letak bedak sejuk je la..mengong :P

Anif Abdullah| AA berkata...

terasa aku entri ini..
pipiakupon-tembam :P

dulu aku ade tengok youtube, dia kata kene rajin wat senaman pipi..urut2...naikkan ke atas.. err.. :)

Unknown berkata...

hehe lepang laju2 le kecik x? haha

Unknown berkata...

Senang jer...bawa pipi tu pergi London Weight Management hahahah

Ezad Skytech berkata...

boleh la try lepas ni...heee~

Unknown berkata...

lempang kuat2

Mek Onie berkata...

cehhh,tips lain nak,yg len dibagi,kehkehkeh :D

Yumida berkata...

klo kecilkn pipi..nnt x comei ar..deodoran nivea wangi sesgt..bez..xyah guna perfume dh..tp botol die kaca..x bez..berat..skg sy setia ngn rexona..leh join iklan shuffle lg..ingat x iklan tuuuu..

ciK LyndaWawa berkata...

pipi tembamla cumel..huhu

Tanpa Nama berkata...

woa first tiem aku jumpe blogger lelaki bagi tips bersangkutan mekap. hhmmm..penemuan terbaru nih.

aku guna deodorant nivea je nak putihkan under arms. (hehe sopan sikit)

Cik TeN10 berkata...

keyiak kl hitam tak berbau aku bleh tahan lagi.. yg aku tak leh tahan kalau berbau ! tegang urat2 kt kepala aku lalu berdenyut laju !! sakit kepala wehh !! any tips utk hilangkan bau ketiak ?? hahaha

Afzainizam berkata...

uihhh ok apa pipitembam satu tarikan apa... pipi gebu ajerr geram orang nengok tau...

ketiak putih tu tak kisah lahhh janji jangan ada bau ajerrr...

percaya atau tidak ketiak lambang keseksian lelaki dan wanita...

buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
air balang kawin

Dhiya Fariza berkata...

first time dgr nak kecik kan pipi :D

Tanpa Nama berkata...

cis org mintak lain , bagi lain..hihi
ok jugak tu ptama kali tau guna sengkuang ..titeww pakai rexona jep :P

azrina berkata...

tips nak 'tembamkan' jari ad?jari ni kurus sgt la..hehe

Babab.net