Wednesday, September 28, 2011

Tempat Nak Post, Share, Ping Entry Yang Paling Best

Aku sebenarnya suka berkongsi pengalaman yang tak seberapa ni dengan blogger lain, apa sangat la kalau nak dibandingkan dengan senarai blogger "Mereka Yang Hebak!!" kat sidebar tu kan.. mereka dah boleh berlari lambai lambai tangan menunjukkan diorang tu memang hebak.. sedangkan kita ni baru nak merangkak..

Siapa yang tak nak blog dia dikungjungi oleh orang ramai.. ada tak? tak de kan.. aku suka kalau blog aku yang buruk ni dikunjungi oleh tetamu tak diundang, lagi ramai lagi aku suka, tambah tambah lagi kalau letak komen.. kalau korang klik iklan lagi la aku suka..hahahaha jujur.. kecik tapak tangan, padang bola tu aku tadahkan..

gambar daripada blog: http://www.majalahniaga.com/

Macam mana nak didatangi oleh ramai pengunjung, ada banyak cara.. antaranya yang paling penting ialah entry kita tu mestila best, berinformasi, ayat best di baca, kelakar, kemas dan menarik.. pakej tambahan kalau korang cantek, bergaya, kacak, cool dan gay hahahaha... lagila kalau korang tu best friend kepada artis atau blogger taraf retis dan selalu letak gambar bersama dengan diorang.. ha barula ramai orang yang datang.. tak payah nak blog jogging, tak payah nak sebok follow orang.. " I followed, PLEASE follow me back"..apakah?! hahaha...

Memandangkan aku ni jenis yang so so, entry pun tak best, berinformasi kadang kadang je, ayat tunggang langgang diantara bahasa sabah semenanjung, pun tak kelakar, kurang kemas.. hensem lagi la tak.. nak kawan dengan blogger famous amos? jauh panggang hahaha.. macam mana nak dapat ramai pengunjung.. terpaksa la usaha lebih kalau nak.. tu pun kalau rajin, sebok beb, kerja lagi huhuhu..

Abistu kalau tak gigih blog walking, maksudnya tak ramai la yang datang?.. tak jugak, sebab tu la kita kena pingkan entry kita.. ada banyak tempat nak ping, korang boleh pilih mana korang nak.. tapi aku nak bagi tahu, banyak banyak tempat nak ping/ post entry/ share entry Apesal.com adalah tempat yang paling best.. korang tengok je la gambar kat bawah tu.. dengan syarat, entry best, hot topik, display picture menarik dan tak suka cari pasal keh keh keh.. sama jugak kalau korang nak ping kat mana mana tempat.. korang kena bermain dengan words, SEO dan tajuk/ ayat dalam entry tak sengau.. barula senang labah labah belang daripada search engine macam google tu merayap rayap kat blog kita..
Lebih kurang macam tu la..

tahu tak entry apa yang mencanak kat atas tu.. klik ni http://www.apesal.com/out/19736/2360/

ps: dan tahu tak korang.. ada ramai blogger yang menyampah tengok orang print screen analisis blog dia daripada nuffnang.. adakukesah!!

35 comments:

Eera Shera said...

blogwalking pun ikot masa dan mood jugak..hehe

Bluewendy said...

huhuhu..blogging ikut line tenet lembap ke tak..kui3.. keep it up abu!

adan said...

blogwalking bila ada mood.. selalu balas komen jak..

Abu Huzaifah said...

aku terpandang link aku kat gambar rujukan pautan... hehe

blog-tips-kurus said...

bro, kena daftar dulu kah? (betapa tak arifnya diriku. huhu!)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak pon sama kategori cam ko..so-so aje..tp bg akak cukuplah ada kengkawan blog cam ko sudi dtg jengah blog akak dan komen..


kenapa pulak ada org x suka kalau org lain printscreen analisis nuffnang tu?

adwafarahin said...

abu pon da hebat da skrng :)

Mohd Izzar said...

oo..akn cuba utk ping n share entry. klu rajin. hahah

cik sakdi said...

ecece aku suke blog kau pasal cter yg kau kawan dgn org nak tukar jantina xsilap aku. hehehe

Fara E's said...

part last , aku mmg mnyampah , haha

chemay said...

ping kat apesal eh?
:)

Aki said...

Abu,ko tolong ping post si Aki sana.. :-p

Syazwan Che Deraman said...

nak try ping situ laa..
thanks bro.

zie_ira said...

hehe ,wahh ,ping2 !, ira kalau tengah busy ,mmg payah nak bw ,even nak ping update blog sndiri pon tak smpt ,sobs2,,

eh eh ,da sampai da gelang abu bg ,,suke2,,cantik !!! ^_^ ,sila tengok entry bru ira,hehe

aiEz said...

ak salu ping kat fb ngan pingbusuk jer..thanks beb kongsi tmpat ping lg,heh...

aziekz said...

tp yg pasti vlog aku tak sehebak vlog ko..
tp ada ku kesah...lantak la,,yg tu je termmpu..huhu :)

dill said...

abu, terima kasih sbb kongsi ttg Apesal.com.

bleh dill kongsi cite kejam. hihi

dill.

syakey said...

skrg entri hai saya bgn makan tdo tak laku dh. kena buh tarikan keterlampauan sikit lg lg zaman skrg keje kejar follower ramai tp tgk entri org komen seketol dua ja. kesian jugak.

Heidi Shafiq said...

blogging tu ape?

syafiqakarim said...

hahah tips hebat.aku kena try nih.hahah...

Aisyah Aina said...

pehhh..p/s kau tu aku sentap...aku memang gila menyampah..tapi tu dulu..sekarang tak dah..suka hati la kan nak buat apa pon :D

Lieyly ︱ Alia said...

ping , ping , ping ! :D

schaze zainn said...

aku dah malas nak BW haha

kalo aku, sape view aku, aku view je die balik..kehkeh xP

i am S!L4H.. said...

mencanak wehhhhh. haha

amy syahirah said...

I followed, PLEASE follow me back . amacam ? sakit hati takk ?? HAHA . kbai

YOUsoF said...

Baguslah kau memang suka kongsi benda macam ni kan Abu..


Hahah untunglah trafik mencanak macam tu.. Tapi Abu aku pun nak kongsi sikit ni (kata kawan).. Kalau boleh kita elakkanlah letak gambar yang dedah aurat atau dalam erti kata lain yang ada unsur lapanbelasSX macam tu. Kongsi ilmu tu dah bagus, tapi kau tak takut ke kau 'terkongsi' dosa jugak? ;)


Sekadar nasihat dari hamba yang naif.

ABU said...

terima kasih youof..kau mmg kawan yg bagus, aku trkesima jap!..:D

ABU said...

yousof*

meaw said...

oh mannn! seo tu lemah semangat,haha

YOUsoF said...

Hidup blogger! Sama² bro.. ;D


*aku buat² tak perasaan kesilapan nama aku tu, kata manusia. heheh

APAN said...

entri apesal...print screen nuffnang...haha...

Saiazuan said...

aku biasa post kt group fb n twitter :D


tp tak larat la nak bw blog lain.. slalu aku bw blog korang2 yg komen kt entry aku je.. al maklum la, plaja.. mana ad masa sgt nak bw ni

Afzainizam said...

tapi tanpa internet line aku tak leh berblog lahhh ngan member-memberr


Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
stesen minyak dan petrol pilihan anda

[sutera kasih] said...

serius, since my blog problem aritu..my blog dh mati

cerita best said...

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip,tuto n cerita blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman bl0g pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow..lg 1 pakjoe nk bg tau dekat tuan blog mai terjah sini http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/01/orang-kata-janganjangan-le-x-dengar-ke.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!