Jumaat, 16 September 2011

Sensasi Gaya Tudung Hana Tajima

Mungkin ramai dah kenal siapa dia Hana Tajima, dengan jenama Maysaa pakaian muslimah lengkap bersama jilbab/ tudung dia.. icon fashion wanita muda Muslim masakini.. kalau korang tengok perempuan bertudung yang main lilit atau sekan akan main 'just put on your head', mungkin itu adalah pengaruh fashion daripada Hana Tajima.. tapi dia sebenarnya tak de la main letak macam tu je, contoh macam kat bawah ni..

 Hana Tajima
Bukan Hana Tajima
Klik gambar untuk lebih jelas, sumber: khazanstudio.blogspot.com

Ada jugak bloggerwanis aku tengok yang memakai tudung lebih kurang gaya macam ni, contoh yang paling jelas blogger famous amous macam Maria Elena, Fatin Liyana dan Cik Epal.. artis pulak macam si Yuna tu..

Aku tak de la open minded sangat, tapi aku melihat benda ni adalah suatu yang positive.. susah aku nak jelaskan, tapi jujur aku cakap aku suka wanita Muslim yang bergaya tapi kekal dengan image muslimahnya, sederhana dan bersopan santun.. yaaa.. nampak sangat aku ni play safe kan hahahaha.. sebab perihal tudung ni adalah antara isu yang sensitip dalam dunia blog Malaysia..



Siapa Hana Tajima? ini dia 100% copy cat daripada blog dia http://www.hanatajimasimpson.com/

My name is Hana Tajima-Simpson, I'm 23, with a Japanese father and English mother. I have a pretty mixed background, both my parents are artists, so I grew up in a really creative environment.

I didn't study fashion for that long, and although I am a self-confessed geek I never really got along with formal education. 

I didn't want to lose my love of designing, so I left the fashion course I was on. It's less of a contradiction than it sounds!



More info klik link kat bawah ni, artikel berbahasa Indonesia.. detail pasal dia yang pada asalnya beragama kristian kemudian converted kepada islam semasa belajar bersama dengan kengakwan dia kat London setelah mengagumi cara hidup islam..

Dia yang ingin menunjukan kepada masyarakat barat bahawa wanita Muslim juga boleh tampil bergaya dan moden dengan busana serta bertudung di hadapan umum tanpa perlu takut denagan cemuhan masyarakat barat (islamfobia) selepas apa yang berlaku pada 11 September...


Hana Tajima Simpson

39 ulasan:

Anif Abdullah| AA berkata...

aku SANGAT2 suka hana tajima.. dia ni cantek n bijak mengggayakan fesen.. :)

khairul akmal bin azman berkata...

suke hana tajima..
tp hana tajima je xsuke aku..hehe

Dhiya Fariza berkata...

Baru tau that she converted to islam. Aww nice entry. I like this and I like ur opinion regarding girls being all fashion in styling their hijab.

And I like that ur blog now is mobile friendly :D

hadi berkata...

x blh tgk lama2 gambar hana tajima ni..nanti aku jatuh cinta ngan dia..haha..
...('',)

arituarini berkata...

aku tk minat pempuan yg bergaya terlebih2...

Umie Nadhirah berkata...

kau nak lilit jugak?. boleh aku tolong kau Abu..

~Sal Ismail~ berkata...

sgt kagum!~

Unknown berkata...

cantik kan beliau ni?

dill berkata...

saye old skool. tudung bawal masih pilihan pertama. tak pandai nak pakai selendang. tudung bawal evergreen :)

tapi hana tajima memang cantik :)

dill.

najihahfara berkata...

siyes aku ingt budak tu hana tajima..
ala2 pulak

Unknown berkata...

cantikla dia.. hehee

Unknown berkata...

dia nieyh kakak aku =='

haha

aamalinaazman berkata...

waaaaa
baru taw pasal hana tajima ni
begitu la aku x amik tawu pasal ni
kikiki
suke2!
wee
dah follow siniiii=]
salam kenaiii juge!

Ribena lalalaaa~ berkata...

nak pakai mcm hanatajima tp malu....eheeee

shamyheart berkata...

rimas la gaya mcm ni. tak kemas.

tapi bila tengok yg pakai tu kemas, ok la. comel jer.

klu kite yg pakai, sah2 serabut. hahaha~

[sutera kasih] berkata...

ohhh..mix jepun english rupanya..baru ku tahu ni lepas baca di blog mu bang bu..rupanya converted Islam..

semoga niatnya utk membuka mata org2 barat terhadap wanita Islam tu tercapai..

sy suka tgk org cantik pakai tudung camtu..tapi xnk try laa..sbb rasa mcm x sesuai utk diri hehe

abadi romeo berkata...

memang lelaki bila elihatnya bisa gudah gulana...terpercik ke;luar peloh jantan dan betina..

Unknown berkata...

ngorat aa wey. hahhaa

semutsengal berkata...

Err,

selagi tak langgar syarak, oklah kan. =)

Tanpa Nama berkata...

muke die sgt unik.


^^

syirah rasid berkata...

yeya! i loveher!

yuhuuu


cantikk sgt, at least ttup aurat gak. ada effort :)

Miecyber berkata...

Cool...

Tanpa Nama berkata...

fuhh dia cantik :D

Sarah Mohd Saleh berkata...

igtkn die truly islm..tp die sgt style yet still kklkn ciri2 muslimahh ;))

RHI berkata...

kakak pun tak kisah cara apa pun tudung mereka pakai asalkan masih boleh dipandang dan tidak menyakitkan mata

sobri yaacob berkata...

dia memmng cantik...
yg pnting tetap sopan wlaupun bgaya :)

Afzainizam berkata...

MEMANG CANTIK TAMPAK MANISSS AJERRRR.. TUDUNG DIA PASTI JADI IKUTAN NANTIII

-----------------------------------
Salam Hari Malaysia Pada Semua
-----------------------------------

buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
tip membeli motorsikal second hand

suha berkata...

sesungguhnye sy terhindar dr gejala2 pemakaian tdg ini..masih sedia ngn tdg bawal haha (^_^)

adwafarahin berkata...

gaya unik tp cun kot :)

blog-tips-kurus berkata...

(pelempang??)

kalau saye pakau macam tu, sure tak berapa nak lawo. huhu!

Syazana Zainn berkata...

she is gojes! xP

Mek Onie berkata...

kan,memang sensitip pon perihal bertudung di dunia blog, sentuh sikit mulalah isu diperbesarkan,nyway....HANA TAJIMA u are inspired me! harap hana dengaq,haha

YouSOF berkata...

Like komen Kay haha


Orang lain sebut, aku nak sebut jugaklah.. Dia cantik.


Tapi yang aku kurang gemar fesen macam ni kalau dah lilit kat kepala bukan main lagi, tapi dada tak pulak ditutup sepenuhnya.. Kesian la sikit kat kaum lelaki.. Kan Abu?

Abu Bagi berkata...

aku tahu la ko yousof suka tahan gelora hahahahhahahaha..

Izzaty Ishak berkata...

Oh, oh hana tajima ni memang awesome! Cantik! :D

tiefazatie berkata...

die sgt cantik kan..=D

Cik TeN10 berkata...

aku ikut kerajinan dan mood.. kl mood terlebih rajin aku akn pakai la shawl belit2 segala.. tp kl dh malas and takde mood aku sarung tudung yg dh siap tu.. takyah nk pakai pin segala.. tak smpai seminit siap.. haha

dear anies berkata...

tau gitu2 je psl dia ni...

Unknown berkata...

aku suka niat die tu...

Babab.net