Saturday, September 17, 2011

Gandakan Trafik Dengan Apesal.Com

Ada lagi ke orang yang tak join Apesal.com?.. aku tengok ramai dah yang join, good good.. untuk ordinary blogger macam aku ni yang kadang kadang nak jugak rasa trafik yang up up siket boleh la join Apesal.com.. mudah sahaja sign-up dan post entry korang kat apesal.. dengan syarat korang kena tepek widget apesal kat blog korang jugak.. perkongsian entry diantara semua user..


Kat atas tu adalah graf menunjukkan klik yang aku terima melalui Apesal.com sahaja.. memang la tak banyak kan tapi cukupla tuk blog cikai cikai macam aku ni.. terasa la jugak tak syok sendiri berblog kan hahahaha..

Dulu aku tak tahu jadah apa pasal Apesal.com, masa mula mula join, aku malas nak post entry kat situ, leceh la, malas nak isi tempat kosong.. tapi sebanarnya ia sangat mudah, tak de lulus atau gagal, isi je dan korang akan rasai kenikmatanya..


Contoh macam kat atas tu, dalam kolum URL tu sumbat url entry korang, pastu tekan Fetch Data then tajuk dia akan kuar dalam colum title.. dalam kolum discription disebabkan malas, aku kopi je ayat pertama dalam entry aku tu then pest kat situ.. tag post korang tu ikut politik ka, informasi ka apa apala pastu categorikan dia... pastu masukkan url gambar yang korang nak dia kuar sebagai cover kat Apesal.com, crop and then submit entry korang.. dah siap...

Mudah je kan, cam makan kacang..hahaha.. bawah ni adalah dua contoh post yang telah di publish oleh Apesal.com dengan hits yang boleh la.. daripada tak de kan.. cukup cukup makan, seperti biasa orang melayu hahaha..

So dengan sedikit effort anda boleh tambah trafik korang.. kalau gambar menarik dan entry dengan tajuk dia yang gempak korang mungkin akan mendapat lebih banyak klik daripada user.. lagi banyak entry yang korang post kat apesal, lagi tinggi peluang korang untuk menerima trafik daripada diorang..

Oh satu lagi, klik kat sini dan follow blog apesal info... diorang akan update apa apa berkenaan dengan Apesal.com dan tips tips berblogging serta cara untuk meningkatkan trafik bersama dengan apesal... yeahh!!

19 comments:

muhamad hanif said...

jom naikkan trafikk !


AHHAHAHAH

Fathiah Hamim said...

ohh begituuu

ArulchelseA said...

nak cuba jugak lah..

meaw said...

sat nak try ,hehe

sha my heart said...

aku dah pernah reg dulu. dulu2 la.. tapi tak pernah pun post apa2 kat situ.

lagi satu aku rasa mcm semak jer. haha~

tapi sekarang ni, aku rasa nak letak balik sb ia jugak membantu bagi traffik.

khairul akmal bin azman said...

nti gua usha k..apesal.com.
cam best je tingkatkan traffic..
hehe..

i am S!L4H.. said...

tu puncak everest ke puncak perdana?? ahahh

Izzaty Ishak said...

Oh Zaty sangatlah noob pasal benda macam ni. Lepas ni nak usha lah.

Rtp Farra Arisha said...

i got new info today..makaseh kerna sharing di blog ya :)
happy weekend!

syrupmasin said...

aku baru tao :D

Azham Vosovic said...

oh, mcm ni caranya nak tingkatkan trafik..

Taufiq Tiramisu said...

serius apesal ni memang berguna. satu lagi busuk.org hehehe. cuba la try ;)

New Entry : Tak Payah Jadi Blogger Kalau Kerja Asyik Nak Menipu Je

dill said...

wah! thanks abu!

dill.

Sufi Tshirt Printing said...

thanks for sharing..harus dicuba ni.. :)

YOUsoF said...

Nasib baik aku dah join benda ni, kalau tak mungkin mulut aku sedikit ternganga.. ;D

abah khalisha said...

Thanks..abah dah register..nk try

[sutera kasih] said...

nda memberatkan blog ka bang bu?

KhaiRin said...

xkesah naik ke x sbb tau niat berblog..

thx 4 the tips

ABU said...

sutera: ok jak mengkali, aku pakai berokbeng ok jak masuk.. try la..kalau rasa berat boleh remove..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!