Saturday, August 6, 2011

Tudung Apa Nak Beli Sebagai Oleh Oleh

Ok hari ni hari Sabtu.. aku bercadang nak pegi jalan TAR.. aku nak beli oleh oleh nak bawak balik Sabah.. ingat lagi tak entry aku yang ini..

Nampaknya ada beberapa orang yang bagi cadangan soh aku beli tudung untuk sanak saudara di kampung, cadangan itu aku terima.. tapi ada jugak yang soh aku bawak balik bakal menantu tuk mak aku.. hehe.. tak de lagi dowh.. nantila, awal lagi...

Tang tudung tu problem bagi aku.. aku tak tahu jenis tudung apa yang nak beli.. pesen apa yang terbaru? jenis tudung macam mana yang paling galem? apa yang pemes amos sekarang.. aku tengok kat internet ni bejenis jenis ada.. daripada yang melingkar daripada kepala ke leher, ada yang dikepit nampak kejinjangan leher atau bonggolan kat kepala..ah! apakah..

Pastu yang gantung batu bata kat hujung kain tudung pun ada gak, yang ni mesti berat kalau bawak naik flight.. dah la KG yang aku beli pun tak banyak sangat.. matila.. 

Aku rasa aku nak beli yang simple simple jak la.. diorang cakap tudung 'masok'.. apa tu? yang main 'pluck in' jak mengkali hahaha.. yang macam dalam sinetron tu kott, Ibu Arini.. ok ok aku tengok ramai kat sini orang pakai..

Tapi tudung yang macam cik epal pakai tu pun lawa jugak.. oh pening aku.. lantak la diorang..
Kalau oleh oleh tuk lelaki senang diurus haha..

Pesen tudung macam StarWars dah aku tengok.. lawa jugak ni ^^

45 comments:

SoLy SoLicious said...

jangan la beli tdung starwars tu...hahahaha.... cm pelik aje..huhuhu...
btw, ole2 tu sy xde kew?? heheeee..menggediks lak

ABU said...

tapi nampak glem jak hhahaha..
duduk kat mana?...tak de ole2 tuk orng dekat2...utk orng oversea je blh hahaha

Shamsuddin Amin said...

beli jak yg mcm africa pake tu...
lilit2 d kepala sudah... =P

cucu umie said...

ala, beli yg aimple2 shje yg nice untuk diliht

nfdeeda_zubir said...

jalan TAR ?
nak ikoooootttttt !!!
huaaaa. boleh gilaa tengok tudung kat situ.
#eksaited

**::CIKNUURUL::** said...

huihh,.xprnh plak jumpe tdung starwars tuh,.eekkek,.tdung srung je senang,.yg ade awning kers tu,.eheh,.

dill said...

yeap. tudung sarong tu je. yang ade awning. banyak corak cantik. pilih material kain yang elok sket tau

dill.

ABU said...

apakah itu awning??

Lalalililulu said...

beli kat ariani jerk...xyah pening2...cam wardina pkai...simple n nice...hehe

Rtp Farra Arisha said...

apa susah2..there are various styles of scarfs skrg. beli je semua jenis, then bila balik sabah nnt, let them choose which one they like? mudah kan?

dill said...

abu, tudung awning tu ala2 mcm model ni pakai:
http://4.bp.blogspot.com/_zSuF6OUwEbM/TK7mCbfmZ3I/AAAAAAAAEzM/Ytoth3UsgWM/s1600/On9+Hijab+(25).jpg

awning tu bahagian depan tudung yang sedikit keras. ce abu tgk

dill.

ain revival said...

aku nak satu kalau ko jumpa tudung starwars tuh..hahha

syrupmasin said...

wuahahaha..bg yg macam siti pakai lah doe..style :D

mykhalis said...

bukan penapis yg digabung2 ke?hehe

Terbelog said...

1st time tgk tdg ct tu he3

Terbelog said...

1st time tgk tdg ct tu he3

Miz Novexx said...

beli tudung yang macam kuih lapis tu okey jugak.... :D

sha my heart said...

ko tanya la pada tokey kedai tu yg mana plg bagus n terbaru serta tak berat. jgn la tanya kat sorang je tapi tanya la banyak tokey..

sebab ko kan tak tau pasal tudung ni. nak cerita pun susah sb duk jauh dgn ko.. haha~ =)

Edy Fee said...

atyle ape tudung mcm tu...dah rupa tudung saji

Far8 budak baik said...

beli je tudung bawal..
padahal dalam byk2 name tudung...
bawal je aku tahu..
hahahaha..
wehhhh bila kau balik sni???
aku jemput kauu nnti..
haha

Cik Ca'ah said...

mana2 tdung pn blh. beli cmpur2,ps2 nnt suh family pilih sdri. hehe

nurAMALLINA said...

menyampah dengan siti, kalau nak bertudung tu biarlah betol2. ni nak tunggu seru, haram la seru tu nak sampai.


*emosi*

muhamad hanif said...

ARIANI jee..


AHHAHAHAHAHA

ArulchelseA said...

tk tau lg tgh pk nak belikan tudung apa kat kb ni.. kih kih..

Azham Vosovic said...

jgn lupa beli tudung saji juga utk raya ni hehehe

Fathiah Hamim said...

macam tudung saji? hehe
kalo laki senang diurus? yea ke?? macam lagi pening jaaa

sleeping_maniac90 said...

bli je la tdung bawal..
pyh sgt hahahaha..
slndg bnyk y cntik2..
ajk la kwn pmpuan tlg plihkn ...

siti kektus said...

anak tudung? hehe :p




bili shawl byk2 sudah. murah pon murah kan.

Aisyah Aina said...

hahaha..lawa gila tudung macam starwars tu...

aku rela pakai alas meja kat kepala daripada pakai tudung macam tu :D

YOUsoF said...

Hehehe pandai²lah ko pilih wahai ABU... pesen yang gantung batu bata tu tak sesuai untuk orang yang bergerak pantas, silap² batu-bata tu tercicir di penghujung jalan.. ;D

[sutera kasih] said...

kenapa x beli baju/jubah kaftan utk mak mu banggg buu?bg mak special sikit bahh :)

yg lain tu, bagi jak tudung ibu arini tu, ndak pun bagi jak kain ela..sana murah kan..

APAN said...

ha...tudung tu pun stylo gak tu...
try la bro beli kat mak ko.reformasi.haha...

izzah said...

beli kuih raya je la abu oi!hehe..boleh mkn..

alif haris said...

ngahahhaha .. baik pakai tudug saji je bro LOL

Lieyly ︱ Alia said...

HAHH , macam2 ada...
boleh plih mna2 yg nak..ahaha !

Addin said...

haha sekarang macam jenis ada , tapi beli la yang senang untuk ibu ye :)

p/s : selamat bercuti Abu

Ayie said...

tunggu sampai last minit, serius harga tudung jatuh mendadak, sampai bole beli untuk sekampung weh.. tak tipu nih.. hahaha

syafiqakarim said...

haha td aku p juga tar.bosan -.-
weh,cr ah tudung mahal n pesen latest
ni.tu la...suh ska yuna hg xmau.
hahah ;p

buruk kot mcm tu

Hans said...

owh
ko nak beli tudung
wah
agak sukar nih
nak kena cari warna yang sepadan lagi
selamat memilih dan membeli yang terbaik

Abu Huzaifah said...

err... btul jugak tu... mmng susah nak pilih tdung... =..="

Scya Lollita said...

blnje ak satu weyh :D

Niena Pengembara Ilahi said...

erk.. siti nurhaliza ke tu?

ayie said...

haha sopannya starwars..

armouris said...

lagi info tentang tudung di SIHAT SELALU - Rahsia Memudahkan Memilih Tudung Untuk Dipakai

Nalisa Syahira said...

tudung masuk ? ha tudung sarung lah tu , tudung sarung lg senang , tudung segera , main sarung je , hehe .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!