Wednesday, August 17, 2011

Soal Jawab Balik Kampung

Nampaknya entry entry balik kampun dah mula di post.. buat aku jadi tak sabar, 10 hari lagi huhuhu.. tak nak kalah dengan entry si Adan semalam hahahahaha.. budak Sandakan tu balik 25 haribulan tak silap aku..


Menjawab pertanyaan/ kenyataan sahabat blogger dalam entry aku bertajuk Pada Aku Maksud Sebenar Terbang Tinggi Tinggi beberapa minggu yang lalu.. berikut adalah jawapan aku..
ps: klik pada gambar untuk ke blog mereka.. diorang semua cool..

Harga murah la jugak banding sekarang ni, sebenarnya tiket balik Sabah aku dah beli dua kali, sepatutnya flight bulan dua hari tu tapi yang first tu burn macam tu je sebab tak dapat cuti daripada bos.. aku tak sempat tukar(48 jam sebelum penerbangan).. flight return from Tawau sempat tukar pegi 4hb sembilan.. so, total cost kira mahal jugak la.. rugi je.. huhu

Yaa la orang Sabah bah ni.. thanks sudi nak jumpa.. btw, aku arrive at Tawau.. memang tak singgah KK.. sampai airport orang ambik, pastu sejam lagi perjalan pegi LD.. insyaallah..

Hahaha.. kuda tak de kat LD la.. kalau nak naik kuda banyak kat Kota Belud (KB), yang tu memang famous amos dengan kuda kuda dia.. aku pun sebenarnya tak pernah naik kuda lagi.. mari la datang LD, aku bawak ko pegi Hutan Simpan Lembah Danum, naik gajah.. nak? hahahaha..

Bakal menantu nak tunjuk kat mak aku tak de lagi hahaha.. oh great, aku berharap sangat ada jambatan menghubungkan pulau Borneo dengan semenanjung ni.. huhu..

Budak budak Sabah memang best hahaha.. tapi tengok jugak yang tak educated to kadang perangai pun entah apape je.. basiclly sama je dengan budak budak lain..hihihi.. ada ramai blogger Sabah kat sini, mari berkenalan semua...

Harap maklum yaa.. cuiti aku dah approve, bos dah sign..huhuhu tinggal bla je nanti, tak sabar ni tak sabar ni hahaha

Yaa.. aku bercadang nak bawak balik mutiara, nak bagi kat korang.. tapi memang tak dapat la nak bagi semua.. rasanya nak buat Give Away Ole Ole From Sabah, baru adil.. tapi tak tahu la, rasa rasanya dapat sambutan ke tak, takut jugak nak buat GA.. nanti tak de orang nak join.. kalau korang setuju sila la surakan persetujuan korang hehe..

Sudah pasti mak aku kenal anak kesayangan dia ni.. memang la dekat tujuh bulan kot aku tak balik.. aku homesick gila ni..hahaha

oh ini berat ni.. nanti mak aku tanya "Ini ke bakal menantu aku??" hahahaha, gurau..

56 comments:

nurAMALLINA said...

aku baru tau kau orang sabah haha

Faraa Eiman's said...

perghhh , nak ikut balik gax , wuuuu , haha ;p

dill said...

dekat ngan shamsuddin amin a.k.a dean tak? hihi

dill.

ABU said...

orang sabah la..
nak ikut blh jak hehehe
SA, 40mnt kalau nak pgi rumah dia :D

Edy Fee said...

panjangnye jmbtan smnjg - sabah.hehe
siap nak kne bawak menantu lagi
haha rmai nak jumpe dia aye ni..
hurmm kick je bos tak bg cuti tu..

Miz Novexx said...

lah, patutlah entri sebelum2 ni ada perkataan 'bah'.... heheh
selamat balik kampung :D

cucu umie said...

kehkeh..kalo tiket tu mmg sudah semestinyer awl bha..hoho

ïêmå å¢klê§ said...

kalau balik kg, raya lak 2 mesti la kena beli awal2...
orang yang 1j dah boleh sampai umah pun dah siap beli tiket

Aki said...

sa baru tau ko urang Sabah Abu.. Hahahaha.. (semat kan ayat sa).. Hm,semat la kamu,policy apply cuti seminggu sebelum.. Kalau di opis saya.. ko cuti,lepas tu 2 minggu kemudian baru apply pun bulih Abu.. Hahaha.. si Aki 1 tahun suda nda balik.. ^_^.v..

muhamad hanif said...

Err,

aku salah ke ? ok, jum mandi air panas dekat poring ?


ni mesti betul kankan ?

Dayana Nasir said...

org sabah rupenye ko eyh...ko bawak je. nanti kalau mak ko tanya ni ke bakal menantu, ko jawab jela ye. haha

Dayana Nasir said...

org sabah rupenye ko eyh...ko bawak je. nanti kalau mak ko tanya ni ke bakal menantu, ko jawab jela ye. haha

Lieyly ︱ Alia said...

dulu masa 1st mai blog abu ingt abu budak KL , hehe !

tgok2 org sabah..ramai kan org sabah :)

syrupmasin said...

haha..soal jawap yg terbaek :D

nunama said...

selmat kembali ke Sabah! :D

oh ritu g Sabah. Jalan-jalan ngan family. Boleh tahan murah la mutiara dia. Yang paling best, pergi Pekan Kundasang. Macam2 sayur ada. Sejuk ooo. Best! Sebab orang kata, dekat kaki Mount of KK. :)

Far8 budak baik said...

hahahaha perghhh 10 hari lagi dy
nk balik rumahh dahhh..
jln leklok k nnti..
adan pun macam kau kn..
tak turun kk..
hahahaha..nnti kita sama2 beraya ar..
hihihi

sleeping_maniac90 said...

wah.. bestnya..
da nk blik da...


balik kg..ooo balik kg...
lalalalala (ak x ingt lirik lagu tuh) ngeh3

alif haris said...

haha ayunni dah offer tu !! :D

yatie Awang said...

ramai juga adik2 kakak ni dari sabah, tak pe nanti senagn kalau kakak ke sana..bolehlah menumpang tido, jimat sikit belanja

Mr.Thinker@Ali said...

baik2 dalam perjalanan. err. sabah? kirim salam dekat tok batin. :p

fa-in said...

selamat bercuti lah ye,
yg GA mutiara tu buat lah.
nnt nak join,ecehh...

Lalalililulu said...

ko memng terbaek rr bro...

weh asal booking byk sgt...konpius...maap xpernah booking flight...hehe

~SaL IjOu~ said...

dah dua tiga tahun mlm raya baru gerak balik..tahun ni dpt balik awal..yahooo!~ ;p

rara pinkmafia said...

wahhhh sgt rajin bile cut n jwp sume soalan. =)

L said...

pergh... sabahan

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

nas said...

owh...ko ni orang sabah upenye... baru aku tau
hehee.... mesti penah g semenanjung kan??? aku sabah xpenah pon g

tia @ Ini Kisah Tia said...

kahkahkahhhh . lawaknya semua komen2 dorang . adalah kuda , adalah mau ikut .. hahaaa .. baa , Sabah mari .. homesick berabis suda kw tu .. hahaa

lilypelangi said...

abu ! nak ikut balek sabah~~ huhu




tapi sy balek labuan la. lalalala~ :D

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

selamat bercoti ya..kat sabah pagi raya juadahnya apa ya?

ABU said...

lalalilillululu..bulan 11 dan bulan 3 nak blik lagi, tiket tu dah bali da.. tapi tiket balik twu to kl blum beli lagi hehehe...

kak rina.. juadah sma je dgn kat sini, satu yg spacial kat pantai timur ialah Buras, makanan tradisional masyrakat bugis cam abu.. tak silap abu kat johor pun ada jugak, tp tak tahu nama dia ape kat sana..:D

^baju kurung^ said...

wow. xcited btol abu nk balik sabah ye
kim slam kt sume sabahan!

idaida0504 said...

waaaaa...

Yen said...

paling semat tu ayat "naik kuda kat lahad datu jgn lupa aku"..haha! mmg terbaik la..hahaha! :D

WZulhilmi said...

abu... ak teringin nk naik kapal terbang. tsk tsk tsk.

misz sheyla said...

sabah ka kau????

aleen aiden said...

baiklah.aku pon baru tau kau org sane rupenye.bawak kuih pelik2 cket balik semenanjung nnt ye!keh3

najihah sahami said...

fuyyoo!!orang sabah bha??hehe..kmsalam kat stacy kalau jumpa dia eh..:P

Anne Nurain said...

wui LD d mana ko?
bha jom braya sama2.. ^___^

p/s: ramai jgk aa blogger LD ni.. hihi..

ABU said...

LD di taman warisan..sapa lagi blogger LD ndak pernah jumpa pun..bah jom beraya sama sama..hehehe

deeya said...

a'ah la weyh ! aku ramai kawan2 blogger sabahan dan mereka besh cam kau ! huhuhu ~

nak ole2 sabah ! =)

Khairil said...

abu org sabahan ke?..LD lagi...baru tahu ni...selamat pulang beraya ye....

nowriz said...

ooo.. sabahan pula.. mahal kan tiket raya..

anyway, selamat mengira hari untuk balik kampung.. hihihi..

minggu depan, confirm ko uda start packing.. jangan lupa ole2 untuk family..

lalalalala..:)

btw, hi! ini 1st time aku jalan2 di blog mu.. ;) (yakah 1st time.. hihi)

adan said...

wei..! aku bertambah-tambah home sick baca entri ko ni.. aku mau balik!!!! arghhhhhhhhhhhhhhhh!!!


banyak sudah aku set perancangan balik sabah nanti.. mau p sana la.. p sini la.. p rumah kawan la.. p rumah musuh la.. arghhh.. aku home sick..!

kbai.!

ABU said...

mengong!! haha..

Run Away said...

tak saba dah ni..nak balik Perlis...:d

amna said...

beli tiket awal kalau kena time dapat murah kot dekat 50% ada.. huhu
x pernah sampai lahad datu lagik..

Azham Vosovic said...

Tahun ni x pyh beli tiket balik kg sbb tgh cuti semester hehehehe

Azham Vosovic said...

Tahun ni x pyh beli tiket balik kg sbb tgh cuti semester hehehehe

Syuxer said...

wah abes semua ko promote komen dorang hehe..

aku tak pernah naik flight weh..huhu..ketinggalan zaman betul aku ni..T_T

Ramziah Mangsor said...

semoga selamat balik dan kembali.. jgn lupa balik sini plak. haha~

6 bulan xbalik? so far xpernah sampai 6bulan xblik kg. plg lama pun 4 bulan

Qaseh dalia adelia said...

baru nak ajak beraya kat terengganu .. hihi

amir aizat said...

ahha nak ikut lah camni,hehe

Ramziah Mangsor said...

bagus jugak beli mutiara buat GA tu. tak pun, keychain yg ada tulis Sabah ke.. apa2 merchandise, tentu best.. hehe~

ayie said...

hahahaha..pak abu yang last tu best..haha.. bagaikan mengantuk di sorong bantal..hehe

[sutera kasih] said...

suda balik sabah tu, raya nnti pigi rumahhh aaaa :P

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip tayar motorsikal pancit

Maaf dah lama aku tak ziarah blog ko lahhh... Maaf lah yerrrr...

lahaiii ko orang sabah Negeri dibawah bayu rupanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!