Friday, July 29, 2011

Selesa Dibalut Dengan Kain Kafan

Alhamdulillah demam dah semakin okay.. kira dah sihat la ni kot, boleh dah online sampai larut malam.. terima kasih kepada sahabat blogger yang mendoakan kesihatanku.. tu la besnya ada ramai kawan yang baik baik, even rakan blogger jak kan.. tapi ia tetap doa, bermakna buat diriku ini yang berada di perantauan, jauh daripada keluarga tersayang..

Eik!! napa tetiba ter-On mode syahdu ni!? tau la dan nak masuk Ramadan.. hahahaha..

Nampaknya ramai orang yang tertarik/ tergamam/ terkesima/ takut/ seram dengan gambar yang aku letak dalam entry sebelum ni.. gambar tu sebenarnya dua tahun lepas, kat Sabah masa aku tenga ikut program under Khazana.. itu adalah salah satu slot aktiviti keagamaan, lebih kurang macam kursus jugak la, cara cara menguruskan jenazah..

Disebabkan pada masa tu aku adalah peserta lelaki paling kecik ataupun nama lainya ialah comel.. so aku la yang menjadi mangsa, dipaksa jadi mayat.. sebab size badan macam aku ni tak consume banyak kain kafan, lagipun ringan dan mudah diurus hahaha..

Nak tahu macam mana perasaan aku? uh... best wok!!.. dibalut dengan kain kafan memang selesa, yang aku ingat kapas diorang letak kat area konek aku, dada, pastu ada juga yang kat bawah dagu melilit ke kepala.. nasib baik diorang tak sumbat kapas kat lubang telinga dan hidong aku ni.. masa dia dah lilit lilit dan ikat semua, aku rasa wah selesanya.. rasa macam nak duduk lama lama jak dalam kain kafan tu.. diorang siap angkat lagi dan pindahkan aku/ mayat untuk di sembahyangkan.. cuma aku tak boleh bla masa part mandikan mayat.. sebab diorang geletek aku, ada lagi yang sempat melucah hahahaha.. sib baik ustaz tu spoting..

Tapi sebenarnya masa aku tengok balik gambar yang dorang ambek aku rasa memang seram dowh.. memang betul betul macam mayat.. patutla masa aku dah siap kena balut diorang dah tak banyak cakap, diorang buat je sampai siap.. hujung hujung baru diorang bagi tahu aku yang sebenarnya masa tu aku betul betul nampak macam mayat..

Panduan pengurusan jenazah, cuba klik kat sini.. so, macam mana? bersediakah kita untuk dijemput pulang? huhuhu..
...apakah?

34 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

waktu berlakon jd jenazah sikit sebanyak misti rs insaf kan..

Lalalililulu said...

ui ko melucah lg..."k****"...huhu...xpe aku suke....

Bidadari Syurga said...

amboi... dengan selamba ayat.... tak kisahlah.... bagus lelaki belajar cara uruskan jnazah..... buat backup.... manalah tahu kalo takda lagi org yg reti uruskan jenazah parah...

cucu umie said...

ayie pernah kne juga..sebb konsider badan kecil so, kne jadi jenazah..hehe sob3x..

wah sedapnyer otak2..kalo kt pontian 1 60 sen tu

alif haris said...

kursus urus jenazah erk ..
bagus2 .. at least kita de pengetahuan utk uruskan jenazah ..

eh awat ade otak2 lak ni hahaha

deeya said...

walaupun berlakon mesti rase laen macam kan . insaf je ! hope bersedia dngan mati .

eh jap ! kau kene bogel bebetol ker ?

Ezay Hadry said...

aedap ke? selesa?? seram..hihi

sedap otak2 tu..

syrupmasin said...

errr..selesa?? ermm..tuh otak2 ke??

tia @ Ini Kisah Tia said...

melucassss . hahaaa .. adehhh , Tia tak pernah rasa lagi ...

Rtp Farra Arisha said...

yes, i'm toatally shock too when saw ur picture dlm keadaan jenazah. although it's an acting, mesti akan dpt feeling yg lain kan. pengalaman mmg menakjubkan!
is those otak2 or anything else?

sleeping_maniac90 said...

pngalamn y best dowh dpt jd mayat hehehehe....

chemay said...

motif gambar tuh?
sebab lebih kurang cam mayat?
-.-

Fathiah Hamim said...

hmm....terdiam jap.

sha my heart said...

pernah masuk kursus pngurusan jenazah tapi tak de la sampai letakkan kapas semuat tmpat tu. tmpt tut, xbuat la. buat syarat je. haha~

wah, alhamdulillah, dah sembuh.. Kite plak yg jatuh sakit

~SaL IjOu~ said...

teringin sgt nak volunteer diri jd mayat..tp mesti akan pilih yg kurus n kecik punya..huhu

sergeant keroro said...

dulu pernah, hehe XD

nasib dapat ustaz sporting gak :P

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip rendahkan lowered kereta

eeemmm pasti insaf sekejap masa berlakon tu

Nurnajwa said...

Org tgh lyn mood 'mayat' tetiba ade otak2 plak XD

amna said...

untung dapat ikut kursus tu. fuh, haha.. lucu pun ader

YOUsoF said...

Aku pernah ikut sekali.. tapi kawan aku tak sekecik atau secomel ko dengan rela hati nak dikafan macam ko tu. Serius muka ko macam nampak dah takda darah lagi Abu..

Abu Huzaifah said...

sempat lagi sebut ko***.. hikhik

Cik TeN10 said...

selesa ??? emm nanti mcm mana ya dlm kubur ?? takutt..

otak-otak..!!

WZulhilmi said...

Hahaha. Otak2 lain lah dgn kena balut dgn kain kapan.

Tp overall pengalaman tu menginsafkan kita yg ajal akan dtg bila2 masa shj.

Abang Stalker said...

ltk kt konek?


err..jp..awal thn ritu aku tlg lndikn jenazah je,tp x pasan lak masa kafan ltk kapas tu ke x.

ada pengalaman la bgs..ko insaf ke x?haha

APAN said...

x perlu kot nak mention sal konek ko tu bro.nanti x pasal2 timbul isu lain ma.huhu...

harap pengalaman tu memberi keinsafan... :)

ILA HonEyBuNNy said...

insaf baca entry neh....

spoting betul ustaz tu yer...ngeh3..

SYAFIQAHSALEH said...

sedapnya otak otak..wink wink :D

cik azeya said...

teringin..lepas tu nak tutup mata, tak nak bukak bukak..

Addin said...

satu pengalaman yang besttt kan ! :D

Faraa Eiman's said...

otak2 eyh ?

^baju kurung^ said...

insaflah..
practise make perfect :p

cantekk said...

ermm...

Qaseh dalia adelia said...

tak bersedia..

[sutera kasih] said...

alhamdulillah..dah sehat ekk abu?

dulu penah jgk blaja cara urus jenazah d hostel..member lelaki yg comel jugak jd model..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!