Friday, June 3, 2011

Sampai hati ko buang dan bunuh baby tu

Semua tahu pasal kes bayi yang baru lahir kena campak daripada pangsapuri kat Sentul tu kan.. sayu je hati dengar pasal berita ni, apa la dosa bayi lelaki yang cukup sifat tu.. tergamak dia buat macam tu..

Tak sampai pun 24 jam selepas tu, seorang lagi bayi ditemui dibuang dalam tong sampah kat Rawang. Untung bayi tu di temui masi hidup lagi.. bayi letak dalam tong sampah.. cuba korang bayangkang keji tak orang tu..

16 jam sebelum kes yang kat Sentul, mayat bayi perempuan dijumpai di celah batu kat Sungai Gombak dekat dengan PWTC.. tak tahu nak cakap apa..

Serius doh, sedih dengar berita berita ni, aku yakin korang pun sama jugak kan.. mana la pegi sifat kemanusaan orang yang buat bayi  macam tu.. tak dapat nak banyangkan.. bayi kot..

Kenapa buat macam tu.. tak takut ke dengan balasan tuhan, tak rasa bersalah ke, mana akal dan fikiran ko.. kalau dah tak reti nak 'main' jangn la 'main', tahu la seronok.. nak main sangat pakai la kondom.. ngko bezina dah la haram, dapat dosa, pastu ko buang dan bunuh bayi tu lagi.. kasihan la kat dia..

28 comments:

adwafarahin said...

tu la abu dunia skrng nie semakin kejam kn?
sampai hati sungguh buat cmtu.
binatang pon tau syg anak
haihh manusia akhir zaman

amny said...

baby yang comeii2..kesihan mereka jadi mangsa keadaan...T_T

Abu Huzaifah said...

macam dah kembali ke zaman jahiliah... kejam sungguh mereka..

Pijahh' de-Arr said...

betu kata abu huizaiah tu..

=(

NURUL NADIAH MAMAT said...

musim buang bayi kembali lagi....hmm....bila iman dah tak de dalam hati....

nfdeeda_zubir said...

Subhanallah.
Jauhkanlah keturunan kita semua drpd perkara macam ni.
Bayi tu akan tuntut hak dia nanti kat akhirat..

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

jumlah claim insuran kereta kemalangan

ishhhhh apa nak jadi ni kasihat anak yang tak ada dosa tu..... mmg dah macam zaman jahiliah betul..... saya percaya ni kes buang bayi tapi jangan lah buat zalim macam ni sampai pecah kepala tu.. zalimmm sangat

mushroom said...

kejam gila.. konon banggalah tuh buang bayi? <--tetiba

SoutulMujahid said...

kalau jadi kes2 mcm ni, ramai yg kata, kurang didikan agama, mak bapak x didik, bla bla bla...

tp brp ramai yg tujukan masalah ni kpd pemerintah? pemerintah terapkan hukum kufur seperti demokrasi ciptaan Barat, ada yg redha je... puncanya adalah penerapan hukum sekular

Kes Buang Bayi : Kegagalan Sistem yang Digunapakai

czueka zulaikha said...

Ya Allah, ta snggup nak tgk..
bodoh!bodoh!bodoh! eii geramnye huhu :P
*sorry merepek kat sini :P

cucu umie said...

sudah menghampiri akhir zaman..manusia2..perlu berubah akan sikap kamu itu...sygilah ank itu kerana anugerah paling bernilai..kecian bayi tu

ABU said...

tahu tak pe kejam tak duni sekrang.. sampai hati dirong buat mcm tu..

qamarguyz said...

salam ziarah..
rasa nak bagi pelempang je kat makhluk2 ni semua..
hmM..dunia jahiliah..
sama kan?

cantekk said...

ngeri aku tgk pic tu,,,

org lain kawen btahun2 susah nk dpt anak kan,,,, yg derang ni plak sng2 je buang anak,,

nauzubillah

adan said...

kembali ke zaman jahiliyiah.. ya ALLAH..

faiz said...

kenapa2 akhir2 ni ramai sgt kes buangngan bunuh bayi...aritu dah kurang sikit..aku tgk gmbr 1st tu pun aku dah tak sanggup..

Rtp Farra Arisha said...

sanggup si pelaku berbuat perbuatan yg hina lagi keji. tak ada rasa belas kasihan langsung kann. dasar manusia tak punya hati. erghh. emosi sekejapp.

ps: semoga Allah membalas perbuatan keji si pelaku.

syrupmasin said...

gile kesian kan budak tuh..dah la ta berdose..adoii

atien rashidi said...

bodo ! bodo !

tia @ Ini Kisah Tia said...

huish nda sanggup aku tengok gambar yang 1st tu . ngerii . ya Allah .. apa nak jadilah dengan dorang tu ..

Tutorial Open Link In A New Tab

ayie said...

comelnyee bayi atas tu..

chemay said...

hope kita tak terlibat dalam zina.
dan tak jadi macam orang yang sanggup buang bayi macam tu.
amin.
:)

Fyqa said...

sadiss sgt tgk byat mayi.

:'(

KurekureKecik said...

sabo je laaa

miss.Addin said...

pelik org zamans ekarang ni, bila ada anak buang buang macam tu je. ingat senang ke nak ada anak.

orang yang takda anak, bersusah payah usaha nak dapat anak. HUHU

ABU said...

dear all: btul..kita dah nak kembali ke zaman jahiliah.. kejam kejam kejam..

ada orng nak anak, tapi diorng senang senang je buang baby mcm tu..

catwoman said...

hm...da tak tau nak cakap pe dah...alfatihah...moga Tuhan tunjukkan balasan pada yg sanggup bunuh bayi sendiri..

cek mona said...

dalam masa 2-3 hari je dah ramai bby yg kene buang. puhhh teramat hina dan kejam manusie yg buat keje2 camtu!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!