Jumaat, 17 Jun 2011

Kentut daripada sudut pandangan positif

Dulu masa aku study diploma kat UiTM Menggatal KK.. ramai dikalangan rakan sekelas aku termasuk aku sendiri yang berperangai tak senonoh, terutama sekali lelaki.. antaranya ialah suka kentut merata rata samada di dalam kelas ataupun tenga buat amalai di ladang.. bagi kitorang kentut adalah sesuatu yang menyeronokkan, dan ia perlu dikongsi bersama walaupaun berada di hadapan perempuan kelasmate kitorang yang lain..

Tapi setelah aku melanjutkan pelajaran ke UiTM Shah Alam, perangai tak senonoh itu tidak lagi terbawa bawa.. mungkin disebabkan perempuan kelasmate baru yang aku tak kenal sangat, kurangnya rakan sekentut yang melanjutkan pelajaran bersama sama dengan aku dan azam baru aku pada ketika itu untuk menjadi lebih matang..

Bagi aku, dari sudut pandangan yang lain kentut sebenarnya mempunya banyak kebaikan.. di sini aku ingin kongsikan kepada korang beberapa menfaat daripada kentut..

Merilekskan badan.
Aku dapat rasakan sebaik sahaja aku melepaskan kentut badan aku akan terasa lebih rileks.. yea kan? korang pun sama jugak kan.. cuba anda bayangkan anda mengemut selama tiga minit, selesa tak korang rasa? tak selesa kan.. jangan kemut, lepaskan sahaja.. dengan itu badan korang akan menjadi lebih rileks..

Memeriahkan suasana
Jika korang duduk ramai ramai dalam keadaan suram tak de topik untuk dibualkan.. salah satu kaedah yang cepat untuk memeriahkan suasana ialah dengan kentut.. percaya la korang, keadaan akan bertukar menjadi meriah, ceria dengan gelak dan tawa.. hahahaha.. try la korang..

Mengkambing hitamkan orang lain
Jika korang merasa tidak berpuas hati dengan seseorang.. sebenarnya korang boleh mengenakan orang itu dengan kentut.. tetapi harus dingat, pastikan dahulu korang adalah seorang yang bijak berlakon inesen sebaik sahaja melepaskan kentut.. dapat tak yang aku cuba sampaikan di sini? dapat kan..hehehehehe..

Melapangkan suasana
Ramai orang, sesak, sempit dan anda merasa kurang selesa.. kentutlah untuk mendapat keselesaan yang anda inginkan.. pastikan kentut anda adalah kuat dan berbau busuk..

Wangian aroma semula jadi
Kalau korang lupa pakai perfume ketika pegi ke kelas atau ke tempat kerja.. bolehla korang kentut untuk medapatkan wangian semula jadi yang percuma.. perfume beraroma kentut..

Sekian, nak kentut ni..^^

36 ulasan:

adwafarahin berkata...

citt! pg2 buar post sal kentut! aiyarkkk! -___-"

Ryan Ervan berkata...

hahahaha...kentut2~

M Fizan berkata...

haha..nie ajaran sesat nie :D

lilypelangi berkata...

fart ! fart ! fart ! hehehe

Mawar Berduri berkata...

*clap hand...

makaceh atas info hari ini, nanti aku akan sampaikan info berguna ini kepada anak buah aku.. :p

. berkata...

hahaaha , apa jadah kau pepagi nie ?

faiz berkata...

kihkih..rakan2 sekentut dah takde..tau plak malu..

syuxer berkata...

kahkahkah..kentut memang melegakan..ada benar ko cakap tuh..

kentut satu keperluan asas untuk menafikan diri dari nak berak..;p

Miecyber berkata...

Kelakarnyer entri nie...hahahaha

Fasa Gerhana Bulan

Unknown berkata...

haha..aku time diploma macam tuh ahh..sume budak2 ta nak dekat dgn aku..haha :D

~Sal Ismail~ berkata...

adik badik laki aku kalo nak kentut, sengaja2 dtg dok depan muka..ampeh tul..~

Tanpa Nama berkata...

haha chemay tak suka betul bila ada orang kentut.
lepastuh semua orang tanak mengaku.

Raji and Yeen berkata...

hahahaha sengal mengambing hitamkan org lain eh
mcm menarik jer taktik kau tuh
hahaha

Unknown berkata...

aroma?huihhh..

ILA HonEyBuNNy berkata...

sapa kentut neh...

wanginya....haha

Abu Huzaifah berkata...

haha.. ada lagi... kwn2 yg dkat dgn anda akan bersurai...haha

sudeh berkata...

HAHAHA!
weeeyytt! banyak lah kau punya wangian aroma semula jadi
hamboihh~
racun semula jadi ada ar >.<

dill berkata...

jangan perang kentut dah le abu oi

dill.

Cik Miza berkata...

otometik rasa nak kentut. haha

YouSOF berkata...

Memang tepat boleh merilekskan empunya badan.. tetapi manusia sekeliling pulak yang jadi tak tentu hala dek kerana aroma harum yang menusuk hidung tu.. Tuan badan sedap la, siap tarik bafas dalam² lagi hahha

Tanpa Nama berkata...

Hahaha, perut ABU byk angin XD

adidahzubir berkata...

kentut juga menggambarkan kejujuran seseorang. tahniah abu !

Rtp Farra Arisha berkata...

topik yg agak sensitippp tuu.aishhh.haha.

amna berkata...

MR. ABU, biasanya kentut yg bunyi kuat tu tak bau la.. haha.
p/s:just be urslf, kalau dh kita suka kentut merata nk buat cmne kn..

Gary Asip berkata...

mengkambing hitamkan orang lain?... HAHAHAHAHA... aq setuju!! thumb up!

sobri yaacob berkata...

bru aku tau..
byak manfaat pasai kentut..

Rina Rahamat berkata...

x kentut sgt menyakitkan..tp tolong jgn kentut merata..

RHI berkata...

oooo....itu manfaatnya ye...tak bagus langsung haha

ayie berkata...

pooooot putoot....(bunyi kentut)

ada bau tak ?

syud berkata...

hahhahha.. bayak la aroma.. huhu..

tapi kambing hitam tu.ok.
betul la kot hahahhaha..tambah2 dkt tmpat yg crowded

APAN berkata...

kentut....semua org pun kentut kot.tpi pepandai la nak hidup.kalo ngan membe2 yg sekapla, xpe la nak tala kat dorang. mungkin dorang pun boleh terima sebab dorang pun penah tala kat kita...

tpi kalau kat tmpat public pun nak kentut dengan riak.pyh gak tu ma.boleh menimbulkan fitnah nanti...

lebih baik jadi pengentut yg low profile je. :)

:: cikNuurul :: berkata...

bhahahahaha,..yg xthan tips memeriahkn suasane tu,.mmg cnfirm weh meriah happening gile lepas kntot tu,.mood sume akn bertukarrr,.hahaha,..

Pena HijauBiru berkata...

adess....hobi baek punyee...selamat mengentot yea...bau telor..tutop idung!!abu kentot..huhu..

Unknown berkata...

hahaha..sengal..:D

Tanpa Nama berkata...

HAHA , loklaq bet0ii..tpi happy ^^

Unknown berkata...

haha abu buat ajran ap nih? haha

Babab.net