Thursday, June 23, 2011

Entry Paling Popular Konon

Aku tak de idea nak tulis apa sekarang..eeer.. ok mari kita cakap pasal entry paling popular dalam Bunyi Kotak Kosong.. tapi aku rasa entry kali ni mempunyai unsur unsur poyo.. poyo di tahap cendawan kecik..haha..

Kalau korang perasan kat sebelah kanan tu ada widget Suam Suam Kuku kan.. sebenarnya itu adalah entry paling popular dalam blog ini dan yang paling banyak di view oleh users.. kadang kadang aku rasa ia menjengkelkan jugak sebab kedudukan tu tak pandai nak berubah rubah.. macam tu jak bosan sudah bah aku tengok..

Entry Osama tu adalah entry SEO, aku tak tahu macam mana tajuk entry tu boleh di scrawl oleh google time issue tu tenga hangat, tapi yang pasti aku pingkan entry tu.. kalau tengok jumlah pageviews memang susah la kedudukan dalam Suam Suam Kuku tu nak berubah.. sama seperti entry Tips Mendapatkan Tiket Kapal Terbang Murah dan Main Dengan Nenek.. ia adalah entry SEO, cuma bezanya entry ni di google oleh users hampir setiap hari..

"Eleh setakat jumlah macam tu pun nak tunjuk, blogger baru poyo macam taik".. ayat yang mungkin di sebut oleh sesetengah bloger yang tuuuttttt.. tapi tahu tak korang macam mana nak naikan semangt untuk kitaorang yang berada kat belakang? tahu tak korang macam mana supaya tak down melihat jumlah viewers korang yang berjuta juta, blog yang mendapat sambutan?..ops!! selingan sikit hahahaha...

So apa yang aku nak cakap kat sini sebenarnya ialah kalau korang nak sangat banyak viewer jangan lupa ping kan entry korang.. nampak leceh tapi sebenarnya ia sangat penting untuk  memudahkan segala jenis engine spider spider scrawl entry korang.. ada banyak tempat nak ping entry, google jak.. tapi yang penting buat tajuk yang hot, tak sengau, dan pandai bermain kata kata, dan yang penting entry mesti superb keh keh keh.. pesanan tuk diri aku sendiri gak...

Korang pernah tak dengar orang sebut "Shok Sendiri" atau SS.. ha jangan jadi macam tu sudah, biarlah orang lain sedar tentang kewujudan blog kita..ok..
untuk yang nak pingkan blog korang, cuba try kat bawah ni...good luck..
1. http://www.totalping.com/pin.totalping/
2. http://pingler.net/
3. http://pingomatic.com/
4. http://blogsearch.google.com/ping

entry ni bukan entry SEO ok!! ^^

44 comments:

chemay said...

wahhh
banyaknye pageviewww..
chemay tak pernah pon ping kan entry.
tak reti
-.-

nawal addina said...

kes osama mmg femes aritu . naik bohsan aku !! -.-

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak paling malas nk ping entry..sesekali je kalau teringat dan ada masa..akak tumpang ping kat kotak komen ko jelah..boleh? hehe


Pilu:Retina Mataku Tanggal!

Miscellaneous Smiles said...

jap..jap..

FUYOOOOOOOOOOOO ABUU..~~

heheee

Fathiah Hamim said...

betul3. ping je entry. tak da nya ss pun.

cik najihah said...

wah banyak nye pageview die

tia @ Ini Kisah Tia said...

mak oii pageviewssssssssssssssssssssss . ramaii . haha ..

nurfatiha blacky said...

bijop ABU ! kemah keming

CIK FERRA AWW said...

tenks for those info. i nak try menge-ping pasni.

yatie Awang said...

osama jugak yg dia orang nak haha...

adwafarahin said...

perhhh style la abu
makaseh :)

*da tau bunga ape abu?

Cik Bidadari said...

osama ke? adoi... sedih tgk nasib org beza2... ping pong tu akak nak trylah... mekasih...

nurAMALLINA said...

Nak ping cam ne? Hahaha

Syuxer said...

aku x reti nak men SEO hahah..osama tuh aku dapat 200+ views heheh..power ar ko dapat 1000 lebih tuh..:)

ecah mashuri said...

huyohhh..terbaik ah wehh..ak xde lagi pageview sampai seribu,.heeee;p
tabik tabik otai blogger;p

Bella Bell said...

ewwww... SEO.. pernah buat sekali je.. entry pasal pertunangan ashraf muslim.. pas tu tak buat dah.. hahahah!!~

ok.. tips yang menarik dr anda.. tQ untuk tips tu..

nice blog.. follow terus.. dtg dr blog chemay :)


^^

Abu Huzaifah said...

psl osama dulu mmng popular... hoho.. terbaik lah kau abu..

amir aizat said...

gempak giler abu!! hehe terbaik!

faiz said...

bro tinggi traffik blog ko..

syrupmasin said...

fuyoo abuu hebadd..

balqis said...

cane buat SEO?
best tuh!

HonEyBuNNy said...

nak cuba buat jugak la....

ngeh3...

ramai kot pageview dia..ish2..tahniah...;-)

vampire's lovex said...

pehhh pageview sampai beriban ribannnnnnn....


terer ahhh kau abu !

cucu umie said...

perghhh..memang famous lah hang abu..aishhh pasal osama biaselah orng mesti nak thu jer..

APAN said...

utk entri popular tu, aku pasang 2 widget kat blog aku...
1 utk minggu ngan 1 utk bulanan...
cuba utk mempelbagaikan page yg diview...
dlm proses percubaan lagi.huhu...

~SaL IjOu~ said...

Aku x ramai bilangan follower pun xpe..tp ramai yg follow consistently tu sgt berharga buat aku ;)

ishiko said...

hahaa.. pandai ehh..

Diary oF Mine said...

wah.... smpai 1000++ tuuu... sy na smpai 100 pun payah... hahaha

GaRy™ said...

la... ada ke tempat ping ni?.. aq ingat boleh ping kat fb je.. hahaha

apik pehe said...

hehehe..tak penah lagi pageview sampai seribu..huhu

sobri yaacob said...

wah..bru aku tau seo 2apa!!
kira entry osama pling top... sebab smua org nak tau mcm mana kisah dia :DD

lilypelangi said...

fuyooooooooooooo~~~~~~~~~~~ abu ! :D

rara pinkmafia said...

huyohhhhhhhh 1k lebh viewversss tu.hebak abu hebak.

Siti Mashitah Saidin said...

thanxs!~

cantekk said...

TQ ABU!!!!! ;-D

HIHIHI

ABU said...

malas la aku korang ni.. msti ingat aku poyo..dammm...:P

Aki said...

apa yang mo diherankan sama Abu,blogger tersohor.. ^_^.v.. Hehehe..

ABU said...

sohormu la..hahahaha

Raji and Yeen said...

mcm best jer ping blog ni
tpi ak xphm lgi function der cmner owh

khairul akmal azman said...

byk tue..hehe..adat ayat "poyo" kay entry..
terasa lak entry poyoness aku..hehe

NuSaNa NoSa 91 said...

yup~ ping mmg membantu nk buatkan blog kita dikenali.. ^_^

Siti Aziz said...

alahai...rendah diri nyer rase,....hahahahaha

amny said...

perrhhh...juling mata tgok pageview die..(@_@)

amny said...

perrhhh...juling mata tgok pageview die..(@_@)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!