Friday, May 20, 2011

Rahsia Krabby Patty: Sejarah asal usul dan cara menyediakannya

Sapa sini tak kenal Krabby Patty?.. cepat cakap!! makanan sama famous macam dorayaki..
Krabby patty ialah sejenis makanan segera yang terdapat dijua di Krusty Krab.. tau tak mana letaknya Krusty Krab tu? hehehe.. restoran ni terletak kat Bikini Bottem, jauh di dasar lautan.. 
Spongebob adalah orang/makhluk yang bertanggungjawab menemui semula krabby patty ketika dia kembali ke abad ke-12. Ia adalah makanan yang telah diperkenalkan kepada Raja Krabs ketika abad ke-12 untuk menenangkan Naga Obor-obor ahli syihir jahat Planktonimor dari nenek moyang Sheldon J. Plankton. Dengan itu, Krabby patty telah menjadi resepi rahsia keluarga mr. Krab.
Untuk menyiapkan krabby patty, perkedel terlebih dahulu perlu dimasak pada suhu 298 dgree dengan menterbalikkanya menggunakan sudip yang bagus. Selepas itu, perkedel tersebut dimasukkan kedalam lapisan roti bersama bahan bahan yang lain. Untuk menghasilkan krabby patty yang lazat, ia perlu di siapkan dengan perasaan cinta dan kasih sayang, ataupun kekadang mengunakan sihir dan mesin semangat sebagai enasiatif tambahan.
Ingerdients krabby patty adalah sangat sangat rahsia. dalam suatu ketika resepi itu telah terungkap dalam suatu lagu dan yang selebinya tertulis di dalam kertas, disimpan selamat oleh Mr. Krab. Tapi yang pasti antara ramuanya ialah  
1 cawan sesuatu
1 sejumput sesuatu
1 sudu teh sesuatu
1 splash dari sesuatu
Sedikit sesuatu
1 sudu teh sesuatu
4 cawan sesuatu
Sedikit sesuatu dengan beberapa makanan
Krabby patty juga mempunyai kesan sampingan. Sebagai contoh, jika ia dimakan terlalu banyak dalam sesuatu masa, bahagian peha akan mengalami bengkak disebabkan lemak dan pecah. Hal ini pernah dialami oleh Squidward. Tapi jika seseorng/ binatang tidak memakan krabby patty dalam suatu jangka masa yang lama ia akan mengalami penyakait 'Krabby Patty Withdrawal'. Seseorang yang tidak memakan krabby patty ketika mengalami 'Krabby Patty Withdrawal', ia akan mengeluh tentang hal itu selama beberapa minit seperti yang pernah dialami oleh si Petrick.
berguna tak info aku ni..hahahaha
nak lagi..klik kat sini.

28 comments:

ayie said...

haha terbaik resepi..hehehehe

Shamsuddin Amin said...

pengaruh SB la ni...

cayob said...

hahaha.....best kartu ini.....mcm kau bah abu hehehe....gurau je...jangan marah

ABU said...

ayie: cam ne nak buat dgn bahan yg tidak diketahui hahaha..

Udin: bukan SB ya...sbb Nick. Jr hahah layan...ben10 aku sapu..hhaha

ABU said...

cayob: banyak gurau mu ni yob..hahaha
mmg best..lucu.

cucu umie said...

wey, xad resepi baru yg lg best ker?? haha tapi aku setiap petang tgok cerita ni kot layan adik aku yg kecik itu..huahau

Lalalilillulu said...

suke sgt mkn craby pety...luv it... ^^

mykhalis said...

inila yg si kutu alut tu nak sangat kan?memang dia rugi la akalu tak bukak internet..

cantekk said...

hahaha aku baca dalam ati pon ikot style SBob..gile!

adwafarahin said...

ok marey masak skrng!

hahaha :P

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

nah pelempang..hehe..memula baca akak ingat bebetul ada makanan neh..huhu..akak x penah tgk sponge bob..

ishiko said...

huhu.. semuanya sesuatu je kan..^^

Aisyah Aina said...

walaupun resepi tu tak berapa nak lengkap...tapi nak try buat jugak...kalau tak jadi siap la!
haha :P

アヌム ちゃん said...

patut xpernah dgr.haha

z a z a said...

sbnrnye sye pon teringin nk mkn kraby patty. tp mcm what on earth! bende tu x wujud. lain la klu dorayaki.. hihihi..

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

diy boot kereta karat
diy spray bumper dan grip handle pintu

uihhhhh patrik dan spanbox punya resepi adoiiii benda tak pernah wujud menu ni di mana mana restoren...

ABU said...

cucu:
lulu:kih kih..:D

en khalis:ya la si plankton, dia cakap resepi tu keturunan dia yg punya...

cantekk:hahaha..bca kuat2 la..

adwa:masak la, dah siap panggil aku..makannnn:D

betty:lempang la kak lempang la..SB ni klakar..dialog dia mcm haram..hahaha lucu deh!!

ishiko:hahaha tak tau la ape yg sesuatu tuh..

aina:try dulu..blh jadi la..hahah

jipun:hahaha lajan tv9 atau nick.jr..msti pernah dgr..

zaza:mcD la..sama kot versi manusia punya..hahaha

zam: krabby patty ni mcm burgr McD jak la..haha

Far8 budak baik said...

hahaha..hai hai semua....
saya MR.crab..
hahahaha =p..

apik pehe said...

abu weh..
patot la takder..puas apik cari beger kraby tu kt kepsi..
diorang kater tak jual..hehe

Bunga said...

la.. patutla x penah jumpa, kat dasar lautan rupanya.. heehe

faiz said...

krabby patty ni burger ketam ke...mesti best ni..

my-shopping2u said...

kihkihkih.. thanks info.... mcm real je ek

anamizu said...

Sbob ni yg versi ckp melayu memang terbekkk!!!!
kalo ckp english aku xtau nak gelak kat mane....hahaha

APAN said...

info gini pun ada gak. haha...kuat betul pengaruh citer tu. tpi mmg bes lagi utk dilayan...

meaw said...

hahahahaha! sengal gila..tapi meaw suka info gila-gila cani, best! kira pandai jugak la si spongebob ni masak eh,HAHA....bila makan jadi lagu ni,tak makan la ada efek lagu lain...

sollehahn said...

menarik2....bleh buat sndri pasni...

tp ktne nk cari "sesuatu" tuh...rofl

Chic Na said...

camne resepi rahsia en krab boleh terbongkar ni? abu ni plankton eh?hehe.. ada pe krabby patty yg betul2 punye. :)

blog-tips-kurus said...

rosak.. rosak... (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!