Sunday, May 8, 2011

Kenapa hari ibu?

Kenapa hari ibu? Hari ibu adalah hari khas untuk menghargai jasa ibu, sebenarnya setiap hari pun kita perlu menghargai jasa ibu..tak perlu tunggu Ahad kedua bulan Mey baru nak menghargai jasa ibu, hari hari adalah hari ibu..

Jika kita selami hati ibu, kebanyakan ibu tidak menginginkan banyak daripada anaknya. Mereka cuma ingin melihat anaknya bejaya dalam hidup dan berharap anaknya tidak melupakan serta menghargai jasa mereka. Sebagai anak kita perlu tahu bagaimana menghargai jasa ibu yang pada hakikatnya kita tidak mampu untuk membalasnya.

Tapi ada segelintir makhluk yang bergelar manusia sanggup membuang ibu mereka demi untuk mengcapi apa yang mereka hajati. Menghantar ibu mereka ke rumah jagaan orang tua, membiarkan dan langsung tidak menghargai jasa dan kasih sayang yang telah mereka curahkan.
sungguh bodoh dan bongok orang itu!!

dammm..bab bab ibu ni memang aku sensitip..boleh nangis tau..

haha..kemain lagi aku dua entry tuk hari ibu..
sebenarnya adik dan anak bua aku tenga celebrate hari ibu.. aku tak dapat datang, jauh beb..sedih kan..


9 comments:

adwafarahin said...

tau xpe
sedey kot dpt wish jer
mak n abah je kat rumah yg sambut hr ibu utk mak

haishh sama la abu..bab2 mak ngan ayah mmg sensitip
nagis kot klu cter sal diorang nie

dunia akhirat xde ganti dah :)

ABU said...

tahu tak pe...arhg!! ngis dan ni baca komen adwa..(T.T)
huk huk!!

harrazdani said...

tanda2 akhir zaman....para ibu melahirkan tuannya....renung2kan selamat beramal..nice entry mr abu.

Shamsuddin Amin said...

semalam ade org kutuk2 mak die kat KL fm...
sia punye anak... org nak ucap hari ibu
die plak g kutuk mak die...
habis kene marah oleh DJ radio
padan muke...

czueka zulaikha said...

hanya Allah yang dpt mmbalas jasa ibu yg ta ternilai harganya :)

Ini Kisah Tia said...

tau takpe . memang ada yang macam tu . tengking2 mak . huh ..

ABU said...

@harrazdani..tu la pasal. kiamat makin dekat..

@udin..oh yaka..bongok jugak orng tu..padan muka

@zulikha..besar sungguh nlainya..tak mampi kita nak balas..

@tia..tengking2 mak? hrm punya anak..cis..#ttiba emo..:P

apik pehe said...

tak suke la tgk ibu bapa kt rumah orang tua..kesian...

syrupmasin said...

haha..lek ahh..nnt taun2 depan celebrate lah hari ibu tuh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!