Thursday, May 19, 2011

Bincang nuffnang: pemilihan iklan dan BE tak masuk

Di sini aku nak cakap pasal pemilihan iklan pulak.. khususnya blogger new incomer macam aku, dulu aku langsung tak tahu apa.. kalau korang berminat untk baca pasal pemilihan iklan, charity dan Buffered Earnings (BE) sila lah teruskan membaca ok..

Mungkin ramai yang tak tahu, main letak je iklan kan.. konon konon semua iklan yang terdisply tu akan dibayar, sebenarnya tak.. mungkin ada sebahagian daripadanya adalah charity sahaja, saja ada kat situ, ia tidak dibayar pun.. kin berat blog jak.. sebab tu kena baca betul betul sebelum letak iklan.. nanti ada pulak yang merungut cakap BE tak pandai nak masuk, BE seciput..hahah.. sama macam aku la..

Entry semalam aku ada cakap pasal blog aku yang problem tu kan.. aku ada sebut pasa iklan aku yang tak kuar tu, aku tanya dengan nuffnang.. diorang replay dah.. bagus diorang ni, laju.. kalau korang ada masalah korang tanye jak.. diorang okay..

Bawah ni email/ tiket aku, tanya pasal iklan aku tu.. tapi jangan gelak ok, bahasa orang puteh aku memang macam haram, nak try power la katakan.. untung diorang paham hahaha..


Merujuk kepada masalah aku semalam (ayat gampang), apa yang diorang cuba maksudkan kat sini ialah pemilihan iklan kat bawah, dia tak display iklan sebab aku letak "kecilkan unit iklan".. bongok tak aku hahaha... korang jugak kena tengok betul betul.. jangan men bantai jak.. sama yang macam aku buat sebelom ni..

Boleh tak aku tak payah explain panjang panjang? aku rasa kalau korang baca kat bawah ni pun korang boleh faham kan.. ada soalan korang hantar jak tiket/ email kat diorang..


Dulu aku berpendapat, apa nak pikirkan sangat pasal nuffnang, blog macam aku ni setakat berapa sen jak yang masuk.. tak payah letak lah (alasan sebab aku lambat letak Ad).. sebenarnya tak, cuba korang bayangkan jika korang mempunyai sebuah tabung dapat free daripada AM Bank letak macam tu je.. kita tak isi pun, tak buat apa apa..tetiba taraaaaa.. eh!! ada 5 heinggit, magik beno.. mana datang?.. So macam tu la, yang penting jangan down sebab BE tak masyuk.. just let it happen.. buat biasa biasa jak.. saja saja nak ber blog.. kongsi limu, meluahkan hati dan perasaan..aauw!!

17 comments:

ct N honey said...

saya pun letak aje..ada rezeki alhamdulillah

Lembik namun banyak khasiatnya

saya YANA said...

Yana pon sama..:p takde BE..(tak pernah) hahaha...

bunga said...

bunga xpernah pk sangat pasal BE..sbb tu xpernah dapat..hkhaka

cantekk said...

dlu aku penah letak..
lpas tu, edit2 blog jadi mcm hampehs..
semak pulak mata aku

syrupmasin said...

aku saje pon saje letak iklan tuh..kalu ade reseki diladang gandum..bole lah buat2 makan :D

adwafarahin said...

adwa letak tp x penah follow up pon hahaha

Shamsuddin Amin said...

abu si pakar nuffnang...

syahnabil said...

saya pun blogger baru sebulan..tak cerdik jugak pasal nuffnang ni...takde hal janji bab lain cerdik..hehe..

maCy said...

kenapa tutup blakang abu. hehe

mykhalis said...

khalis daftar je ngan nuffnang,, tapi takde iklan lagi..huu..segan kalau orang tak klik

YOUsoF said...

Hohoho.. rajen ko Bu. Aku penah sekali je anta surat kat diorang dengan grammar english lebih kurang cam ko, mujur diorang paham hahaha..



Mekaseh la ko kongsi menda ni ngan kami ye En. Abu.. ;D

ayie said...

ooooooooo

ni nak kene cek ni..huhu

qlah said...

wah.. nice info .

*weh.. sirius.. rasa lega lepas lempang . hehe ;p

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy spray bumper dan grip handle pintu

wehhhh aku tak ade akaun Nuff ni lehhhh... mmg nak buat nanti lahhh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak pon letak aje..BE? menatang apa tuh..x penah ada pon kat blog akak hehe..duit nuffnang adala sekupang dua..nk beli cornetto pon x lepas

nfdeeda_zubir said...

memang ada salah sikit kosa kata dalam email tu.
takpe, pratice makes perfect.
percayalah.

NURUL NAJWA said...

HAHA,nape xpenah taw.. dia masok je.. ta penah tw,cmna dia msok.. bole exp;ain??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!