Wednesday, March 2, 2011

Sitora.

 
ingat lagi tak iklan tv masa kita kecik kecik dulu..haha..msti la ingat kan..kalau korang kecik kecik sezaman dengan aku lahir sekitar 1984 hingga 1990 korang msti  familiar dengan ilklan ni. dok asyik tengok Gaban ataupun Suria Perkasa Hitam and then tiba2 iklan ni kuar..

'tora datang lagi dengan permainan gasing terbang'..haha..

pastu ada beberapa bijik biskut bola bersalut choklat begolek golek sekali dengan permainan yang sangat sangtlah simple...pastu tu suara dalam tv tuh bagi tau pasal mainan dalam kotak tora..dia tunjuk sekali cam mana nak main benda tuh...hahaha..kalau ingat2, memang kelakar..ngee

tak menahan,.. mainan dia pun pelik pelik, macam kipas kipas terbang la, robot yang mengarut la, askar2 terjun payung ataupun tembak tembak yang nampak cam mengong..kalau nak pasang pulak tu kena follow kertas kecil manual yang dia bagi sekali dalam kotak hahaha..

mesti korang antara yang banyak invest duit untuk beli tora tu kan..siap mintak duit lgi dengan mak, nenek atau atok sebab nak beli tora tora..haha..

aku ingat lagi kalu ada duit lebih sikit, balik daripada sekolah petang petang aku dengan kazen aku pegi kat kedai tepi jalan yang agak sedikit jauh daripada rumah..sanggup tu sbb nak beli tora. kalau tak pun hujung minggu pegi pasar mesti nak beli tora jugak.. rindu la dengan tora, agak2 ada lagi tak jual kat kedai...

ps: tringat pulak aku dgn kawan kawan lama..

12 comments:

Shamsuddin Amin said...

Tora dtg lagi... hahaha
x leh lupe iklan tu...
ada satu lagi wei..
deng dang.... hahaha
klo ko ndak ngat kompom la ko
blum lahir lagi time tu... =P

mohdhafifi said...

haha
betol betol betol

dulu balik ngaji sentiase tunggu keluaran terbaru
hee

coklat die pon sedap gak

mohdhafifi said...

ade satu lagi

ding dang datang lagi

kotak die warne biru

huhu

GiveAsh said...

oh ya tak silap aku ding dang harga dia murah sikit drpd tora..tapi kualiti lebih kurang sama je..hehehe

mohdhafifi said...

kalau kat melaka

tora harge die rm1.20

dindang lak rm0.70

masih ingat lagi bro..

hee

GiveAsh said...

hahahaha salut sama lu bro..
aku dah tak ingat dah..aku ingat gasing terbang je..iklan tipu, nampak je tali untuk gantung gasing terbang dalm iklan tu..

Muwaffaq said...

hahaha

x tau nak cakap ape....

Anonymous said...

zaman aku ding dang 50sen, tora rm1.00. suara latar tu suata Mat Sentul. selain tu ada jajan namanya bon bon. dalam tu pun ada mainan gak. harga 20sen je

amna said...

dendang, jojo, tora !

abdulricks said...

hahaha...mmg kelakar iklan tora ngn ding dang.mainan blh terbang,kete laju sgt2..tp mmg best igt masa kecik2 main tu.hrg tora singgit,ding dang 50posen =)
http://ilovephotography-hadi.blogspot.com/

٠BerokBand٠ said...

hahaha BB ingatlagi tu sejarah mainan budak2 haha mcm2 lah BB dapat ,OH TORA . haha
WWW.BEROKBAND.BLOGSPOT.COM

inche hlovate said...

ada lagi la abu..baru jumpa kat pasaraya malam tadi hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!