Monday, March 7, 2011

Bila nak pegi Tuaran Beach Resort lagi..

kali ni aku nak  kongsi dengan korang pulak satu tempat kat sabah yang best, serous mmg best..

tempat ni pun tahu masa aku ikut training under khazanah..masa tu aku tenga jobless, pastu ada kawan sorang ni bagi tahu that khazanah ada buat program untuk graduan yang tak bekerja selepas tamat pengajain universiti. nama program tu Employability Management Scheme (GEMS). program buat kat resort 2 bulan then onjob training mana mana industry dalam negara selama 6 bulan..ok aku tak nak cakap pasal gems ni, aku nak cakap pasal resort tempat aku training, cakap benda yang baik baik je ok..hehe


tempat ni memang lawa, kalau korang nak tempat yang tenang untuk bercuti korang pegila sana..serus, tak ramai sangat manusia..ada pun orang asing yang datang drpd luar negara duk kat resort tu dua hingga empat minggu, yang bebulan bulan pun ada jugak. dengar kata dorang buat resort tu macam rumah kedua dorng sbb hampir setiap tahun dorang berulang alik datang kat tempat tuh menghabiskan masa cuti.


aku bukanya nak promosikan tempat tuh..tapi sejak abis training setahun yang lalu, tetiba terasa pulak nak pegi balik ke tepat tu. aku bukanya apa, cuma teringat suasana kat sana yang tenang, pantai yang lawa, kemudahan yang banyak dan rasanya tak de la mahal sangat macam resort2 yang lain seperti Sutera Hrbour, Nexus Karambunai Resort..

aku paling suka kat area pantai..lawa siott..ombak yang kuat dan pantai yang besih..petang petang mmg best mandi. sebab tak ramai sangat ornag. tak ramai pon tak semestinya korang blh mandi bogel ok, ataupun tak ramai pengunjung sebab tempat ni tak best. bagi aku mungkin kat sabah ni banyak sangat resort dan tempat tempat pelancongan  yang lain. atau mungkin jugak resort ni kurang di promosikan..

selain pantai yang best, korang boleh jugak menungang kuda ataupun berbasikal petang petang. kalau datang dengan family yang ramai hujung hujung minggu boleh jugak main futsal sbb ada padang2 kecik tepi pantai..bosan main futsal korang blh main polis polis pulak..ngeee..

tempat ni jugak ada swimming and weeding pool, boleh main kawin kawin kat situ..bosan2 korang boleh terus loncat masuk swimming pool tuh mandi mandi..rasa rasa tak nak air beklorin korang berlari lari anak pulak ke pantai macam kebanyakan filem2 atau drama2 melayu..kalau korang rasa sakit sakit badan boleh la pegi body massage..mmg best doh!! haha..


susah sangat meh sini aku bagi korang layout resort dan kemudahan kemudahan yang ada kat resort tu, ni aku cedaok drpd website Tuaran Beach Resort.

serous aku mmg suka resort ni, sbb dia lawa simple dan damai...jauh daripada kesibukan kota. one day aku ingat nak datang pegi sana lagi...

7 comments:

Shamsuddin Amin said...

bestnya naek kuda...^^

GiveAsh said...

kan best kan..tapi yang dlm pic tu bkn aku ok..hehe

Henry Zackery said...

best tempat nie :)

Wajah Sebenar Hantu Kak Limah

Zulcar-9 said...

hahahahah!!!!rindu ko abu ngan tbr??doiii dogo..ba bila kono mau reunion ne??Red Talent lama suda tidak berbuah2an XD

GiveAsh said...

Hendry: jom la pgi sabah. bnyak lgi tmpat best best..hehehe

zul: ya bah, lama sda ndak jual buah buahan..seuma urang busy skung..:P

[sutera kasih] said...

jap2, ko org sabah mehh?


*urm, GEMS tu ada lg ka?prnh aritu apply tp xda kabar..

jane said...

Abu Bagi kah ni? UiTM kan? hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bau Busuk!!